Waar kan ik online een glasvezelkabel kopen van 20-25 meter voor €30 maximaal?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
ronron1212
8 jaar geleden
https://www.beslist.nl/products/accessoires/accessoires_2596346_2819521/
gvrox
8 jaar geleden
Wat ga je daarmee met elkaar verbinden ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
router>computer
gvrox
8 jaar geleden
Dat doe je niet met een glasvezelkabel, maar met een ethernetkabel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@kozekere Voortaan moet je niet vragen waar je wat kan kopen voor welke prijs. Maar vragen wat je nodig hebt. Ik heb geen(weinig) verstand van auto's dus als ik wat nodig heb vraag ik niet waar ik bougies kan kopen, maar wat ik nodig heb als mijn dieselmotor slecht start. Misschien dat je in de war bent omdat je een glasvezelmodem/router hebt, maar dan komt er dus een glasvezelkabel in het modem, aan de gebruikerskant zit nog steeds koper. Ethernetkabel; UTP, vaak CAT 5E of CAT 6. +gvrox voor de reactie. Zat me al af te vragen welke consument nou glasvezel nodig zou hebben, behalve dan voor audio.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn computers waar in een glasvezel netwerkkaart in zit. Maar die noem je niet een PC, maar een server. En routers kun je ook onderling met een glasvezel kabel verbinden.
Maar bij particulieren komt het zelden voor. Maar dat dacht ik ook over 64-bits computers toen ik die 64bits server zag met glasvezel netwerkkaart.
Kortom glasvezel tot de meterkast en computervloer komt voor, maar glasvezel tot de werkplek of huiskamer nog niet.
Maar voor audio en tv of als backbone wel. En dan heb je het over dat de ene CPU bus met de andere CPU bus verbind. Of als LAN. Zelf als particulier heb ik geprobeerd om glasvezel aan te sluiten op mijn modem in de meetkast, maar toen heb ik de glasvezel kabel gebroken, dus zelf glasvezel aanleggen of zo als leek of zonder training is af te raden.

Het beste antwoord

Je hebt geen glasvezelkabel nodig, maar een ethernetkabel. Op http://www.allekabels.nl/netwerk/cat5e_kabel/25-meter.html vind je al een ruime keuze, en als je op "25 meter ethernetkabel" zoekt op google, vind je nog meer bedrijven die het aanbieden.

Toegevoegd na 15 uur:
Als zowel jouw router als jouw PC een gigabit ethernet poort hebben, dan haal je met een Cat 5 (of hoger) kabel snelheden die hoger liggen dan van jouw abonnement, dus zou je theoretisch 200 megabit moeten kunnen halen, maar dat is ook afhankelijk van hoe snel de site is waarvan je download, en bij een kabelmodem ook van hoeveel je buren aan het downloaden zijn. Bij echte glasvezel heeft dat laatste geen invloed.
gvrox
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah, bedankt. Was een beetje in de war i.v.m een glasvezel abbonement. Is het ook zo dat bepaalde kabels niet een bepaalde snelheid aan kunnen? Ik heb een abbonement van 200 MBps, moet ik dan specifiek opzoek gaan naar een bepaalde kabel, of kan elke dit wel aan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@kozekere Zekere voor het onzekere zou je CAT6 ipv CAT5e UTP-kabels moeten kopen. Wat echter belangrijker is dan de kabel is de netwerkkaart in je laptop of desktop. Als deze wat ouder zijn, zijn ze maar 100Mbps waar nieuwer netwerkkaarten 1Gbit/s aankunnen. Ik heb zelf CAT5E (denk ik) en dan krijg ik ook gewoon 200Mbit/s binnen. Met Wi-Fi zal je niet zo snel die snelheden halen, dan zal je een andere router moeten kopen en speciale netwerkkaarten in of aan je pc moeten hangen. En dan nog heb je vaak met een muur of twee ertussen zoveel verlies dat je weer terugvalt.