Waarom bij Ziggo 150/15 internet en bij Vodafone en KPN maar max 40/4 mbps?

Wil graag overstappen van ziggo naar een andere met snel internet. Waarom kan ik op mijn postcode bij Ziggo wel snelle krijgen (wat ik nu heb) en bij andere veel lager?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Omdat Vodafone en KPN ADSL gebruiken en Ziggo over Coaxkabel gaat.

Toegevoegd na 39 seconden:
Er is nog een andere techniek en dat is glasvezel, daar kan je zelfs 1000/1000 over halen geloof ik.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vandaar.. Welke bedrijven gebruiken nog meer via de coax? Glasvezel is hier helaas niet beschikbaar...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Per regio zit er in NL altijd maar 1 speler op de Coaxkabel. Je zit dus aan Ziggo vast als je kabel wil, of je moet verhuizen naar het enige plekje in NL waar die andere zit (naam ontschiet me even).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kabelinternet#Nederland Maar dat is dus allemaal regiogebonden. 90% is Ziggogebied...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of simpel gezegd bij Ziggo blijven, of overstappen en een stap terug doen en terug naar ADSL? Moet ik het zo zien?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, daar komt het op neer, met als extra nadeel dat (A)DSL heel gevoelig is voor afstand van de verdeelkast, en volgens mij ook nog eens minder snel wordt als je (HD)TV kijkt via DSL. De 40/4 wordt dan vaak ook geadverteerd als TOT 40/4. Bij kabel kan je veel makkelijker daadwerkelijk de beloofde snelheid halen. Wat haal jij op speedtest.net
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als Ziggo een keer normaal werkt haal ik rond de download: 151,52mbps en upload: 15.48 mbps. Erg netjes dus. Dit zijn toevallig de metingen voordat Ziggo het al weken slecht doet bij mij thuis. Nu heb ik rond de 35/40 mbps bedraad en draadloos tja, werkt niet. Zo'n verdeelkast is toch zo'n klein grijs kastje? Zoja, deze zit hier op zo'n ca 10 meter afstand.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Doet Ziggo het ook bedraad slecht?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedraad haal ik sinds een week of 2 gemiddeld rond de 60 mbps, getest op verschillende systemen met verschillende kabels. Krijg sowieso een nieuwe modem en ik wil (zie: eis) graag ook dat er een monteur komt.. Dit is niet meer te doen. 10 minuten werkt het internet feilloos en daarna een x aantal uren niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vreemd. Hebben meer mensen in de wijk daar last van?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee. Dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren.