HELP! Hoe krijg ik mijn geld terug gestort?

Kort geleden heb ik een x bedrag overmaakt op een verkeerde rekening (via SNS-Bank internet bankieren).
Hoe krijg ik dit geld terug gestort op mijn rekening?

PS: Het is een serieuze vraag.

Ben ondertussen wat verder wezen snuffelen en ben er achter van wie het rekeningnummer is: van het Ziekenhuis in Tiel. Het moest overgemaakt worden naar Ziekenhuis Ede.
Ik heb nu Ede een mail gestuurd hoe dit verder op te volgen, misschien kan Tiel het bedrag direct naar Ede sturen. Anders moet er een derde partij (SNS-BANK) bij komen.

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
4.1K

Het beste antwoord

Ik hoor dit dagelijks! Beste oplossing is bellen met het ZH in Tiel, doorgeven bij de fin.admin dat een X bedrag op hun rekening binnenkomt. Verzoek ze het bedrag terug te storten naar het tegenrekeningnummer. Waarschijnlijk willen ze het zwart op wit, dus ff briefje uittypen deze mailen en ondertekend opsturen!

Toegevoegd op 28-04-2009 23:15:25
Gezien het hier gaat om een overboeking naar een bedrijf is het enigzins in jouw voordeel... bij een overboeking naar een "particulier" gaat het net iets anders!
Een bedrijf heeft (uiteraard) een fin. administratie, hier moeten ze inkomende betalingen verantwoorden en jouw overboeking is "niet te plaatsen" snap je?

Ik hoop dat ik je geholpen hebt, heb je toch nog vragen... mail me dan ofzo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Klantenservice contacten. Opvragen van wie het rekeningnummer is waarop het is gestort. Verder rustig blijven en niet kwaad worden als ze niet begrijpen waarover het gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet het bedrag laten storneren. Bel je bank op en zeg dat je die transactie dus wilt laten storneren (terugboeken). Omdat je het zelf overgemaakt hebt, zal dit geen probleem opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem inderdaad contact op met je bank. De bank kan dan een brief schrijven aan de ontvanger van het geld. Werkt die niet mee, dan heb je een vordering op die persoon en kun je je geld via een versnelde gerechtelijke procedure proberen terug te krijgen. De kosten daarvan zijn dan voor de ontvanger van jouw geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw link gaat over incasso's. Die kun je laten storneren. Maar overschrijvingen kun je niet laten storneren.
Storneren kan alleen als het een automatische incasso is geweest.

Ik heb recentelijk eenzelfde situatie gehad met SNS internetbankieren.

- Ik heb de SNS inderdaad ook gebeld
- Zij een brief gestuurd aan de ontvanger (postbank klant)
- Bleek de SNS een verkeerd rekening nummer in de brief te hebben vermeld :-/
- Ik heb toen zelf een aangetekende brief gestuurd, met daarin voor de zekerheid maar direct vermeld dat het niet terugstorten onrechtmatig is en dat ik in dat geval een incassobureau zou inschakelen, etc.

Ondanks dat de postbank uit privacy overwegingen niet de gegevens van hun klant wilde verstrekken, kreeg ik via de SNS toch de adresgegevens van deze postbank klant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, ik was er ook verbaasd over. Er ontstond in eerste instantie ook een 'van het kastje naar de muur' situatie. Postbank zei dat ik het terguvorderen via mijn bank moest regelen en SNS vertelde weer dat ik naar de Postbank moest. Maar dat terzijde. Volgens mij had de Postbank het in hun handelen ook compleet bij het rechte eind, maar wisten ze bij de SNS kennelijk niet helemaal hoe met dit soort procedures om te gaan.
Bij de ABN moet je een klachtformulier invullen en dan krijg je het bedrag teruggestort op je rekening, dit wordt geregeld door de bank zelf.

Storneren kan inderdaad alleen wanneer geld van jouw rekening is afgeschreven per automatische incasso.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijken of dat je via jouw bank het geld kan terug krijgen van de verkeerde ontvanger. Als de ontvanger het geld binnen een aannemelijke termijn niet terug stort ben je, je geld gewoon kwijt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent niet je geld kwijt, je hebt dan een vordering op die persoon. Dat is bij de Wet geregeld. Je kunt dan via de rechter je geld proberen terug te krijgen.
Als het geen automatische overboeking is geweest ben je waarschijnlijk je geld kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aantal mensen zeggen dat je gewoon je geld kwijt bent. Dat hoeft niet. Volgens de wet is de ontvanger van zo een bedrag verplicht dat terug te geven.
Google maar eens op 'onverschuldigde betaling'.
Je kan dus naar de rechter.
Maar aangezien dat geld kost, hangt het van de hoogte van het bedrag af, of dat de moeite waard is.
AWM
14 jaar geleden
Een tijdje terug had iemand die ik niet kende ineens geld op m'n rekening gestort (50 euro)
Ik heb het toen gewoon teruggestort. Ik denk dat de meeste mensen mensen dat wel zouden doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vrees dat je de mensheid overschat.