Hoe komt het dat internet-explorer steeds vastloopt?

Ik heb hier al een tijdje (paar maanden) last van. Ik heb zelfs al de computer weggebracht, maar het heeft niks geholpen.
Het is een hele tijd niet (ook niet als ik op een link klik) en dan ineens als ik een link aanklik, die in een nieuw scherm wil openen, dan loopt het geheel vast, moet ik internet-explorer afsluiten en opnieuw opstarten. Dan doet hij het weer een hele tijd goed.
Met vastlopen bedoel ik dat het rondje (zeg maar het zandlopertje van Vista) blijft draaien, maar er niks op de pagina komt, en ik ook niet meer tussen de pagina's kan schakelen.
Het ligt niet aan de provider, want op de andere PC (ook Vista) is het niet.
Wie weet waar dit aan ligt?

Er zijn inmiddels veel reacties die aanraden om internet-explorer te updaten. Dat is net gedaan. Ik had de PC weggebracht, toen zijn alle tijdelijke bestanden, cookies ed verwijderd en internet-explorer ge-update tot versie 8.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat krijg je als je van die moeilijke vragen op GV stelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL. Ik zal het niet meer doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Atlantyze en @fjae, Dank voor jullie reacties. Ik voel me nu niet meer zo alleen... ;-)

Antwoorden (8)

Omdat het een M$ product die steeds achter de feiten aanloopt. Je doet er goed aan om Firefox te gebruiken. Die is met allerlei add-ons heel mooi op jouw wensen aan te passen (customizable). Firefox wordt ook regelmatig geupdate zodat eventuele bugs snel weer gerepareerd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
juist ... mozilla/firefox heeft bij mij nog nooit voor enig probleem gezorgd
Wil je toch liever IE (Firefox is idd veel beter), dan kun je repareren... Cookies e.d.
gebruik hiervoor: ATF-Cleaner, CureIt en HiJackThis... Allemaal freeware en heel goed om deze eventuele soft-errors te lijf te gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke versie internet explorer heb je draaien?
Ga naar Help > Over Internet Explorer

Als je versie 8 hebt.
Ga naar Extra > Internetopties
Vink het vinkje "Browsergeschiedenis verwijderen bij afsluiten" aan.
Herstart internet explorer.

Als je geen versie 8 hebt, download en installeer deze van af deze link (zie bron 1)

Mocht het hierboven niet werken installeer dan CCleaner eens en maak je pc schoon. (zie bron 2)

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een snelle en makkelijke browser wilt zou ik Google Chrome gebruiken (firefox heeft te veel opties en start zeer traag op).
Als je toch Internet Explorer wil blijven gebruiken (wat aantoonbaar de slechtste browser is) dan zou ik even je computer scannen op malware met bv. ad-aware of Windows Defender. Er is ook een complete totaaloplossing voor het opruimen van rommel maar daar ben ik de naam van kwijt. Als ik erop kom zal ik de reactie bewerken.

Toegevoegd op 04-05-2009 15:05:36
Zorg er ook voor dat je de nieuwste versie van Internet Explorer gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt vanaf nu de nieuwe versie downloaden van Internet Explorer door gebruik te maken van de optie WINDOWS UPDATE. Uiteraard kun je de nieuwe versie ook downloaden vanaf de site van Microsoft. Als je het nieuwe programma installeer, zullen de problemen waarschijnlijk verholpen zijn.

Zoals meerdere personen al hebben aangegeven, is Internet Explorer niet het enige programma en zijn er tal van alternatieven die vaak beter presteren. Ikzelf maak gebruik van Google Chrome. Zeker een aanrader. Ook Firefox is een goede vervanger voor Internet Explorer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik firefox of zoiets; alles beter dan IE
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
konqeruor :))
Zoek eens in je eventlog of je een foutmelding tegenkomt en haal die eens door Google.
Dikke kans dat je een oplossing gaat vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je nou echt een prettige browser, met een prettige user interface wilt hebben i.p.v. die lelijke techneuten browser FireFox die in mijn ogen veel te veel credits krijgt, dan kies je voor Opera.

Jammergenoeg heeft Opera nog steeds niet het marktaandeel dat het verdient, ondanks dat het in mijn ogen toch de prettigste, meest innovatieve browser is die zich keurig (en zelfs vooruitlopend) aan de afgesproken standaarden houdt.

Zo implementeert FireFox (en ook Google Chrome trouwens) regelmatig functionaliteit dat al eerder in Opera aanwezig was, of heeft FireFox zogenaamde add-ons voor functionaliteit die gewoon standaard in Opera zit.

Enige minpuntje vind ik dat Opera vanaf versie 9.5 een andere (lelijke) standaard skin is gaan gebruiken, maar die kun je simpel terugzetten door de '9 classic skin' te kiezen vanuit het 'uiterlijk' menu.