wie krijgt de meeste aandacht van de algemene beschouwing?

wie?

Toegevoegd na 6 minuten:
wie krijgt de meeste aandacht?

Toegevoegd na 17 minuten:
wie wie wie?? plz help

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Dit jaar helemaal niemand want er zijn geen algemene beschouwingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb ik kunnen vinden.

1. Eerst komen alle fractievoorzitters van de kamerfracties aan het woord.
2. Vervolgens kan de Minister-President hierop reageren.
3. Dan krijgen de fractievoorzitters opnieuw het woord. Vaak worden dan moties ingediend, bijvoorbeeld een voorstel om ergens extra geld aan te besteden.
4. Tenslotte kan de Minister-President daar weer op reageren. Daarin zal hij zeggen hoe het kabinet tegenover de voorgestelde moties staat.

De spreektijd en de volgorde waarin de fractievoorzitters aan het woord komen is ook precies bepaald: Eerst de grootste oppositiepartij, dan de grootste coalitiepartij, dan de op één na grootste oppositiepartij, en zo voorts. Dat is de zogenaamde "begrotings volgorde", die ook bij de begrotingsbehandelingen wordt gehanteerd.
Kimath