Wat betekent het als iets in de 'Administrator Group' zit?

" Make sure you run AppRemover as an Administrator or as a user belonging to the "Administrators" user group. "
[Bron: http://www.appremover.com/faq]

Ik heb geen idee wat een administrator group is, kan iemand me helpen? Wat moet ik eigenlijk doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Het beste antwoord

Een ''administrator'' is diegene die recht over je computer heeft als in het installeren, downloaden van programma's zoals spellen en applicaties, maak ook dient zodat niemand over de hele wereld zomaar in je pc komt om iets te installeren. Als dat gebeurt, vraagt je computer om ''toestemming'' van die administrator. Jouw pc is misschien aangelsloten op een hoofdcomputer in je huis als er meerdere pc's in je huis staan. Dat is een zogenaamd netwerk en je ouders zijn waarschijnlijk de hoofdgebruikers, die administrators dus. Zij hebben dan een administrator account aangemaakt uiteraard voor beveiliging van de pc. Jij bent dan slechts de ''user'' (= gebruiker) en kan niet alles installeren en hebt slechts beperkte toegang. Je zal diegene die de administrator is in huis moeten vragen of je deze applicatie mag installeren omdat diegene toegang heeft. Ik hoop dat ik het je een beetje goed uitgelegd hebt.

Toegevoegd na 13 minuten:
Het kan ook zijn dat een huisgenoot of je partner de hoofdgebruiker van de pc is en een administrative account heeft gemaakt. Ik ging ervan uit dat je nog een kind bent, maar dat hoeft helemaal niet. Sorry. Je hoeft ook niet meerdere pc's in huis te hebben (dat netwerk dus) want ik heb alleen maar 1 pc thuis en heb er zelf ervoor gekozen bij het installeren van mijn pc zelf 2 accounts te hebben; een ''user'' en een ''administrative'' account dus. Ik moet dat steeds uitloggen en met mijn administrative account inloggen met een ander password om mijn pc schoon te maken en programma's te installeren; dus dingen doen wat de pc zelf betreft Mijn user account is dan mijn normale account waar ik mee surf, msn, gamen etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker heb je dat gedaan. +

Andere antwoorden (2)

Dat houd in dat je de rechten hebt je pc of server op alle fronten aan te passen of te wijzigen. Een gewone gebruiker heeft deze rechten niet. het is een vorm van beveiliging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, bedankt :) (Misschien heb je mijn vorige vraag gezien) Kan ik dan gewoon mijn PC opnieuw opstarten zonder dat ik dit allemaal weer opnieuw moet doen omdat ik geen idee heb of hij in die groep zit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet niet welke vraag, maar je kan je pc opnieuw opstarten, dat mag geen gevolgen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb ik die ook beantwoord zie ik nu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zag het nu pas, meteen even gereageerd :)
Je hebt verschillende computeraccounttypes: Administrators en Gewone accounts. Administrators kunnen alles en gewonen hebben beperkte rechten. Het kan er op neer komen dan je rechtermuisknop op het programma moet doen en dan uitvoeren als administrator.