Als je legitieme windows draait, dan raad ik aan om microsoft security essentials te nemen.

is ook gratis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die heb ik ook en die werkt helemaal goed.

Andere antwoorden (13)

Ik heb goede ervaring met AVG
13 jaar geleden
De beste beveiliging is Ubuntu of evt. Mac gebruiken i.p.v. Windows.
De Windows-security pakketten die gratis zijn, zijn (bijna) altijd een onvolledige versie van de volledige versie.
Een optie is security-essentials van Microsoft zelf (vreemd natuurlijk - je zit aan hun besturingssysteem vast, en vervolgens starten ze een aparte lijn voor aanvullende veiligheidssoftware. Dat slaat natuurlijk nergens op, want 't betreft gaten in hun eigen produkt. Maar dat terzijde...
http://www.microsoft.com/security_essentials/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volledig akkoord van een fervente Apple fan!
Dat kun je zelf, er zijn zeer veel probeer en freeware programma`s die mits juist gebruikt, prima in staat zijn je tegen virussen e.d te beschermen. Zaak is aan de hand van je internet en computergebruik te achterhalen welke van die programma`s voor jogechikt zijn.
Bij mij zijn dat de volgende programma`s.
Scanner Avira
Windows firewall
Windows defender
Spybot search en destroy (university edition)
Ad Aware
EN een rootkit detection and remover.
Als je daarnaast ook nog je computer regelmatig reinigt (die ik met advanced systemcare) dan heb je weinig problemen met je beveiliging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.free-av.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avast of NOD32 van ESET
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AVG reageert pas als een indringer al op je computer is. Het heeft guard protection, maar beter is het om deze in combinatie met een firewall te gebruiken. Ik gebruik Antivir antivirus samen met Sygate Firewall. Beide gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik MS Security Essentials als virusscanner en ik kan ZoneAlarm Free als firewall aanraden.

Op de Freeware-Internet startpagina (zie onder) staan allemaal gratis programma's voor gebruik met Internet. Daar staat ook anti-virus en firewalls bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben van AVG overgestapt naar Comodo Internet Security (gratis versie).. Daar ben ik tot nu toe zeer tevreden over.

Nog extra voor de spyware heb ik superantispyware free edition, foute naam, maar prima product..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Zeester,

Ik zal je een heel eenvoudige keuze geven, en gebruik de link die is toegevoegd. Avast 5 Nederlands is super betrouwbaar en volledig gratis voor thuis gebruik.
Avast staat zeer bekend en wordt bijna door alle bank kantoren in Nederland gebruikt. Alleen bedrijven moeten voor deze service betalen en de particulier mag er thuis gratis gebruik van maken.
Klik op de koppeling en lees het rustig door.
Ikzelf gebruik het al ruim 6 jaar, zonder problemen en nooit geen narigheid gekregen met virus of andere shit.

Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"nooit geen narigheid gekregen met virus of andere shit" Geen narigheid, is goed
Nooit geen narigheid, is een dubbele ontkenning en dus niet goed ;) dus altijd narigheid met virus of andere shit? ;) maar ik ben het met je eens, Avast is inderdaad een goede. het enige wat ik er vervelend aan vind, is dat je ieder jaar opnieuw de licentiesleutel moet vernieuwen +je van mij!
alle eerdervermelde zijn prima, en evt. aan te vullen met Hitmanpro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik ook al jaren, tot volle tevredenheid, AVG (Avira)

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoelde dus AVIRA Antivir en niet AVG
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Een goede internetbeveiliging bestaat uit een goede virus-
scanner die je pc scant ook, op spam en spyware !
Een goede firewall en regelmatige updates !

Als virusscanner kan ik je zeker AVG (Grisoft )aanbevelen !
Windows heeft een eigen (ingebouwde) firewall of je kan zeker eens Comodo uitproberen, ik gebruik deze al een tijdje met steeds goede resultaten !

Voor spyware raad ik je zeker Spybot aan (Search and Destroy) en Adware (Lavasoft)

Voor meer info ivm dit onderwerp verwijs ik je graag naar de toegevoegde linken !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een legale windows installatie hebt, kun je gratis Microsoft Security Essentials downloaden en installeren.

Is een sterke en prima beveiliging.
Net als de gratis Avast.
Avg piept pas als een andere scanner piept. Op zich wel een redelijke beveiliging, en beter dan niets, maar ik prefereer MSE of Avast.