Hoe komt het dat ik bij het opstarten van mijn pc telkens weer het draadloos netwerk automatisch moet configureren?

Ik heb onlangs, na een crash, mijn computer volledig opnieuw moeten installeren. Ik gebruik Windows XP.
De pc (desktop) bevat een wireless LAN-kaart. Ik heb een draadloos netwerk geïnstalleerd dat op zich prima werkt. Nu moet ik alleen telkens na het opstarten handmatig verbinding maken met het draadloze netwerk om te kunnen internetten. Dit doe ik via:
- Beschikbare draadloze netwerken weergeven
- Geavanceerde instellingen wijzigen
- Tabblad: draadloze netwerken
- Aanvinken van 'Draadloos netwerk automatisch configureren'
- OK

Hoe krijg ik mijn systeem zover dat het deze laatste handeling onthoudt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je moet deze gegevens in een profiel vastleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Honni, Kun je ook beschrijven hoe ik dat moet doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je system-tray kun je een ikoon vinden dat gaat over je wireless ontvangst. Kan eruit zien als een soort panfluit of als een waaiervormige radar-straal. Als je daarop klikt krijg je een menu met o.a. de optie configure Wifi. Kies dat en je krijgt een pop-up window met een overzicht van de ontvangen netwerken. Klik daar op de knop 'Profile' en in het nieuwe pop-up venster klik op de knop 'toevoegen' Nu kun je eenmalig een profiel aanmaken met de noodzakelijke gegevens en dit bewaren.
Deze beschrijving kan iets afwijken per OS en per gebruikte taal.