Ik studeer Communicatie en Multimedia marketing. Toeval is dat ik voor het vak webmarketing 2 webshops moet beoordelen.
Kleine details die enorm het verschil maken is ten eerste de navigatie. Ze moet gemakkelijk zijn, eenvoudig in gebruik en logisch in mekaar steken. Daarbij kun je gebruik maken van secundaire navigatie.
Vermijd navigatie als "contact", zet dat apart helemaal bovenaan je site. Vermijd ook navigatie als "info". Want wat komt er onder deze info? Zorg dat je specifiek bent.

Ten tweede kun je ook aan SEO en SEA doen. Search Engine Optimalization en Search Engine Advertising. Die eerste zorgt dat je hoog scoort in zoekmachines (we nemen nu Google) door in de bron van je webshop keywoorden te gebruiken die specifiek zijn voor je webshop en waarin je hoog zult scoren zonder ene cent te betalen aan Google. Search Engine Advertising is het betalen van keywoorden die je hoog doen scoren in het SEA gedeelte bij Google.
Zorg dat als met op uw advertentie klikt, men op de juiste landingspage terecht komt. Stel: Ik typ in google "batterijen AAA goedkoop" in. Ik krijg het resultaat: "Batteryking - de Goedkoopste AAA batterijen." (Wat voldoet aan mijn ingebrachte keywoorden), ik klik erop en kom uit op de pagina van de AAA batterijen. Dat is optimalisatie van uw webshop !

Op de webshop zelf is het ook handig om gebruik te maken van broodkruimels. Zo weten mensen waarvan ze komen.

Zorg dat je ook zelf een search-box hebt geplaatst op de webshop. Zorg voor een FAQ-onderdeel. (bij de rij waarin contact staat, voorwaarden, enzovoort) Dus niet in uw navigatie zelf.

Nuja, je kunt er uren over praten. Ik hoop dat je hier al iets aan hebt. Gegroet !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

-Overzichtelijke site en database
-Compleet assortiment in duideljike foto's en omschrijvingen
-Goede en snelle klantenservice, liefst binne neen uur als iemand een vraag heeft over een artikel, maar zeker binnen 24
-Voldoende eenvoudige betaalwijzen (minimaal Ideal, bij voorkeur Paypal)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan ;-)
Ik kijk gewoon wat ik ZELF belangrijk vind in een webwinkel ; er komt ongetwijfeld iemand met een heel doortimmerd commercieel antwoord, maar dat moet ik je helaas schuldig blijven.
Zelf heb ik een webwinkel op Marktplaza: hartstikke makkelijk om te maken, overzichtelijk, gratis, geen toestanden en het werkt prima! Aanradertje!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat verkoop je dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dromenvangers :-)
Persoonlijk vind ik dat een goede webwinkel het volgende bevat:

Een duidelijk overzicht van de geboden producten

Omschrijving van het product bij het product

Vermelding van verzendkosten en levertijd

Contactgegevens (en binnen 24 uur/1 werkdag bereikbaar zijn) telefoon, mail en adres trouwens.

Melding van kvk nummer

Goede betalingsmogelijkheden (ideal, paypal, rembours, voorruitbetaling)

En eigenlijk ook voldoen aan de mogelijkheid die bij wet geldt, dat is namelijk dat iemand maar 50% van het bedrag voorruit hoeft te betalen om het product te mogen ontvangen. Als je de mogelijkheid van rembours geeft, voldoe je hieraan, dan is het de keus van de koper of het een andere betalingsmethode gebruikt waarbij hij het hele bedrag van te voren betaald.

duidelijke melding wat men kan doen bij klachten of als het product niet in orde is.

Verder moet er voldaan worden aan:
- aanbieden van algemene voorwaarden voordat men de aankoop voltooid/afrond. Dit moet door middel van een bijvoorbeeld een link, en de melding dat men ermee akkoord gaat en de optie deze aan te vinken. De link moet verwijzen naar een document die makkelijk op te slaan is op de computer, of makkelijk af te drukken (een nieuw venster waarin geen functiemogelijkheden staan is dus niet voldoende)
In die algemene voorwaarden moet vermeld staan dat de wet kopen op afstand van toepassing is en de koper het recht heeft de bestelling bij ontvangst geniet van de 7 dagen retourrecht.
Deze voorwaarden geldt niet voor bepaalde producten. Hier is een overzicht van te vinden op de site www.consuwijzer.nl
Als je dit niet doet, krijgt koper automatisch het 3 maanden retourrecht.