Kijk eens op je geluidsicoon/mixer rechts beneden, misschien heb je de kaart uitgeschakeld, dan zie je een kruis staan, kan je niet bij, blijft de mixer alleen grijs moet je kijken in je configuratiescherm bij Geluid. Het kan ook zijn dat je misschien je koptelefoon aan de voorkant hebt aangesloten, vaak schakelen de boxen dan uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer een koptelefoontje (van je mp3 speler of zo) rechtstreeks aan te sluiten op de luidspreker-poort van je geluidskaart terwijl je een mp3'tje aan hebt staan. Weet je niet welke poort, dan probeer je ze gewoon allemaal, dat kan geen kwaad (of je leest de handleiding van de geluidskaart maar dat is meer werk ;) ). Als je koptelefoon het wel doet dan is er iets met je boxen, als hij het ook niet doet dan is het iets met instellingen/drivers of iets met de geluidskaart zelf. Check eerst je volume-instellingen (zoals in het vorige antwoord), werkt dat ook niet, probeer in dat geval eerst met systeemherstel terug te gaan naar een datum waarop hij het nog wel deed. Doet hij het dan nog steeds niet, kijk dan eens of je een andere geluidskaart kunt proberen. Je kunt die al vanaf een tientje kopen bij de computerwinkel (als het tenminste niet een laptop betreft) en het is relatief makkelijk te installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit probleem schijnt bij Microsoft al wat langer bekend te zijn,want er is zelfs een speciale HELP-paggina voor ingericht:

http://support.microsoft.com/kb/948481/nl

Dit gebeurt niet alleen met Vista,maar bij Windows 7 idemdito.
Nadat er een nieuw ServicePack (SP) is geïnstalleerd ontstaan vaak dit soort onverwachtse problemen. U kunt trouwens ook onder Apparaatbeheer controleren of er een geel uitroeptekentje staat. Zo ja,dan kunt U aangeven,dat het uitgeschakeld moet,worden,gevolgd door opnieuw starten van de PC. Mogelijk herkent Windows dan nieuwe hardware en installeert alsnog de juiste drivers.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Computer aan zetten XD