Is het mogelijk om mijn grafische kaart te veranderen?

En waar kan ik deze hardware kopen?
hardware: AMD 5830
AMD 6490M
AMD 6310M

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het antwoord is Ja Nee Nee. De eerst grafische kaart is een desktop kaart die op dit moment trouwens echt nog leuk is qua prestaties, maar die is iig te vervangen.

De andere twee kaarten zijn laptop kaarten die zijn meestal niet te vervangen omdat ze op het moederbord gesoldeerd zijn. Zowel Ati(AMD) als nVidia zijn ooit bezig geweest met een systeem om mobiele(daar staat de M voor) kaarten te verwisselen maar dat is nooit echt wat geworden.

Toegevoegd na 6 uur:
Ok wacht even de drie kaarten wil je kopen? Twee daarvan zijn laptop kaarten en haast niet aan te komen. Daarnaast is je moederbord uitgerust met AGP en niet PCIe wat er voor zorgt dat je haast geen videokaart uit een winkel kan kopen. Je zal goed op moeten letten dat het een AGP kaart is en bij een internetwinkel moeten bestellen, misschien dat een goede computer zaak er nog een heeft liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tuurlijk kan dat (verwacht ik). Kijk eens bij alternate.nl het uitkiezen welke moet je mss even wat hulp bij vragen, net als het erin zetten...

Wat voor pc heb je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar je moet Even kijken of de aansluiting van de nieuwe grafische kaarten op je moederbord past. Ook moet je kijken of het wel zin heeft om je grafische kaart te vervangen. Meestal is het zo dat je voor bijvoorbeeld een spel een nieuwe grafische kaart koop maar dat je processor eigenlijk ook niet goed genoeg is.