Op veel toetsenborden moet je de RECHTER Alt-toets gebruiken met de 5.
En anders werkt de Ascii-code Alt 0128 ook vaak, maar wij hebben ook een laptop waarop dat niet werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat klopt helemaal, via de LINKER is het met ctrl ...etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Alt-codes werken alleen met het numerieke toetsenbord.

Andere antwoorden (6)

Alt - 5
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, maar wat hier onder staat is het ook ctrl+alt+5
paulus811
12 jaar geleden
Ik probeer het nog even uit en merk dat alleen de rechter Alt werk icm een 5. De linker Alt knop werkt alleen als je ook Ctrl klikt. Weer wat geleerd.
Kimath
12 jaar geleden
Rechter alt + 5 inderdaad :)
paulus811
12 jaar geleden
Je hebt van die gewoontes waar je 'gewoon' niet meer bij nadenkt...dit is er zo een.

Bij mij is het ctrl - alt - 5
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij ook.
Bij veel moderne computers is het euroteken met de toetscombi [Alt Gr] en [5] te vormen.
Bij andere computers zul je de functie voor het invoegen van speciale tekens moeten gebruiken.
Bij oudere computers kan het zijn dat het euroteken nog niet in de software aanwezig is.

Toegevoegd na 4 minuten:
[Alt Gr] is de rechter Alt-toets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet afhankelijk van hoe oud de PC is. Het is afhankelijk van het besturingssysteem. Zelfs als jouw PC zo oud is dat het euroteken nog niet op het toetsenbord staat, dan nog kun je € invoegen met de al genoemde toetscombinaties als je besturingssysteem recent genoeg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal, alleen zal een oudere computer vaak een modern besturingssysteem niet aankunnen, dus ook onmogelijk het € teken produceren.
bij mij is het ctrl+alt+5 of atl(gr)+5.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shift + 5 (bij mij dan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alt Gr en E op hetzelfde tijdstip indrukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan gewoon eerst rustig alt en ctrl indrukken en daarna de E als je het tegelijk probeert te doen (dat kan nooit maar goed) heb je kans dat je de E eerst indrukt en dan werkt het niet meer.