Waarom kan ik een cd uit de bieb niet afspelen op mijn laptop en wel op mijn cd-speler? En kan ik iets doen waardoor ik de cd wel op mijn laptop kan

afspelen? Hij wordt er na veel gepruttel steeds vanzelf uitgespuugd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Naast het antwoord van Newbie is er nog een tweede mogelijkheid: copy protection. Veel CD's worden tegenwoordig beschermd door een mechanisme dat er voor zorgt dat ze wel in normale audio CD-spelers afgespeeld kunnen worden, maar niet in CD-ROM drives. Dit wordt gedaan om te voorkomen dat de muziek die op de CD staat door een computer uitgelezen kan worden, om deze zo om te zetten naar MP3 bestanden. Dit doet de muziekindustrie omdat ze denken hiermee de CD-verkoop ten opzichte van MP3-downloads te stimuleren, al is mij niet geheel duidelijk hoe dit de CD handiger maakt dan de MP3.

Deze techniek werkt door voor de muziek eerst een klein blokje ongeldige data op de CD te zetten. Een Audio-speler zal deze data overslaan, een CD-rom speler zal deze proberen te lezen en tot de conclusie komen dat er geen chocola van de schijf te maken is.

Vaak kun je op de achterkant van het doos je een vierkant logo aantreffen waarin dit aangegeven staat, of in de kleine lettertjes onderaan het doosje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(het is een Macbook) en ik denk dat je gelijk hebt kander, plus + voor jou.

Andere antwoorden (1)

zoek naar 'codecs wmp', je media player wordt hierdoor automatisch bijgewerkt

Toegevoegd na 7 minuten:
Natuurlijk kunnen er andere redenen zijn die we van op een afstand niet kunnen zien ... Je kan ook altijd naar de website gaan van je laptop, je model kiezen, en kijken of er drivers zijn die je kan downloaden om je media player up to date te houden.

Als je aan de instellingen hebt geprutst kan je ook op de site van microsoft gaan kijken naar een toepassing, die heet 'fix it' ... Die toepassing detecteert zelf waar er iets mis is en komt met goede oplossingen op de proppen.

(Je vertelt er niet bij welke laptop of besturingssysteem)

Is het een nieuwe of een oude, leest hij voor de rest alles ? Moet je misschien je lasertje of de cd eens deftig proper maken ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is een macbook, dank voor je antwoord. Vermoedelijk heeft Kander hieronder gelijk.