Hoeveel toetsaanslagen is normaal?

hoeveel tekens per minuut je aanslaat op je toetsenbord per minuut is gemiddeld?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

normaal 250, 320 pm als ik zin heb...

120: langzaam
150: voldoende voor blind
220: snel
250: supersnel
320: >10 jaar dagelijkse ervaring

Moet wel bekennen dat er ruim 20% verschil zit tussen gewone en ergonomische toetsenborden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb ook ergonomisch toetsenbord gehad. Moest er wel enorm aan wennen dus mijn snelheid daalde sneller dan de AEX... eenmaal gewend voelt het veel natuurlijker (tje... het heet ook ergonomisch).

Andere antwoorden (9)

Tegenwoordig ligt dat rond de 200 per minuut.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zit ongeveer rond de 300.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hangt er vanaf of je met 10 vingers tikt, of met 2. Denk dat ik zelf rond de 170 zit. Ik tik blind, maar doe het niet voor mijn werk.

Als je dagelijks hele epistels zit te schrijven, dan neem ik aan dat je tempo omhoog gaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit kan je uitrekenen met PTSB2K.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik haal der ongeveer 50 (keer schieten in mijn FPS) per min.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ligt er ook aan hoeveel verschillende toetsen je gebruikt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt een leuk programma downloaden om dat uit te zoeken.
je kunt je eigen vaardigheden toetsen,en zien hoe andere mensen scoren!ook is er de mogelijkheid jezelf te verbeteren.
www.RapidTyping.com