Waarom kan ik niet op google bij internet browser google chrome en mozilla firefox?

Iedere keer als ik op google wil bij google chrome internetbrowser dan geeft hij dit aan: 404 NOT FOUND.
Ook als ik het opnieuw installeer doet hij het niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andere sites doen het wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon: http://www.google.nl/

Antwoorden (2)

Blijkbaar krijgt de browser geen antwoord wanneer deze google.nl/.com opvraagt. Meestal gaat er dan iets fout bij de vertaling van de URL naar het ip-adres.

Om dit te controleren start je een command prompt. Zoek in het startmenu naar 'cmd'. Klik er met rechts op en kies voor 'Uitvoeren als administrator'.

Typ nu in 'nslookup www.google.nl'

Als het goed is, krijg je te zien bij welke server het ip-adres is opgezocht en welk ip-adres het is. Wanneer je dit ip-adres in je browser invoert, kom je als het goed is bij Google terecht.

Wanneer er geen ipadres gegeven wordt, gaat er blijkbaar iets fout bij de dns-server. In dat geval kun je in het cmd-venster het volgende invoeren:

'ipconfig /flushdns'

Dit maakt de dns-cache leeg waardoor eventueel niet kloppende entry's verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kom tot : ''Typ nu in 'nslookup .........''
ik kan dat 'nslookup helemaal nergens vinden.. ik krijg alleen maar zo'n zwart venstertje met wat teksten erin..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat 'nslookup www.Google.nl' moet je in dat zwarte venster intypen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er staat als ik dat doe alleen: wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onee, en nu Non-existent domain
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oooh ik snap het nu! maar moet ik vanaf nu altijd dat invoeren als ik naar google wil??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nslookup is alleen om uit te vinden of er iets mis is in he browser of in je netwerkinstellingen. Je kunt nu met 'ipconfig /flushdns' proberen of de dns weer wil werken zoals het hoort. Wanneer dat niet zo is, moeten we verder zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou als ik google.nl typ bij de adressenbalk doet hij het nog steeds niet
Ik sluit mij volledig aan bij roqui, echter de mogelijkheid bestaat ook dat je slachtoffer bent van een "rootkit virus" Dit is 1 van de meest agressieve virussen in omloop en momenteel zijn het er veel. Ik als ICT-er ben zelf ook "het haasje" geweest en al heb je de beste virusscanner in de wereld, zal die deze er niet uithalen omdat je het kunt vergelijken met een schep suiker in je benzinetank, je auto zal vast nog wel 100 km. rijden maar daarna is je motor aan gort. Malwarebytes en GMER zijn 2 programma's die ze wél eruit pikken, maar na installatie kies voor "veilige modus" en schakel systeemherstel uit in Windows. Anders heb je na enkele dagen weer exact hetzelfde gesodemieter. Het verschil tussen een Rootkit en een gewoon virus is dat een Rootkit al opgestart wordt vóór dat je virusscanner actief is en daardoor deze niet herkend wordt als zodanig. Succes! en als je vragen hebt hoor ik het wel.