Hoe stop ik het irritante geluid wat mijn laptop opeens maakt?

Afgelopen weekend heeft iemand mij proberen te helpen om videobanden te digitaliseren. Hiervoor zijn er verschillende aansluitingen gemaakt van video naar laptop. Ook een plugje voor geluid. Nu begint mijn laptop geheel uit het niets een snerpend rondzingend geluid van een microfoon te maken. Ik heb al een keer systeemherstel in de tijd gedaan maar dat geeft geen oplossing.

( uiteraard zijn alle aansluitingen losgekoppeld)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Probeer eens het geluid van de microfoon te dempen. Moet via het Configuratiescherm en dan ergens in Geluid te vinden zijn. Of probeer de Microfoon Boost uit te zetten (als je die bijvoorbeeld op +30dB hebt staan). Maar het dempen van de microfoon zou al wonderen moeten verrichten.