Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik werk met een laptop zonder apart numeriek toetsenbord.. Hoe kan ik dan de tekens maken zoals het euro teken of de trema op een E , A of O?

Normaal deed ik dat met de ALT toets plus een cijferreeks...

Toegevoegd na 8 minuten:
Bijna vergeten: dat geldt ook voor het schuine streepje ( hoe heet dat ding ook alweer?)....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een trema op de E, A of O kan door shift ingedrukt te houden en dan de ". Hierna de A, E of O indrukken. Dan verschijnt ie vanzelf.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oeps, euroteken vergeten: Alt Gr plus de E ;-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Of Alt Gr plus 5
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

met een virtueel toetsenbord.

via bureau acces.

Toegevoegd na 1 minuut:
en dan toegankelijkheid en schermtoetsenbord,

er zijn vast meer oplossingen,
maar dit is er iig 1. Denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorkom speciale tekens zoveel mogelijk. Dus geen EUR-teken, maar schrijf EUR 100.
Als je bijvoorbeeld mailt naar iemand, of iemand scant jouw brief, dan vallen in veel gevallen die tekens weg. Kijk maar eens op jouw toetsenbord: grote kans dat jij het pondteken en het yen teken niet ziet. In weinig taklen is het EUR teken in de standaard tekenset opgenomen. Dus jouw mail gaat daar allelei lege plekjes vertonen. Dat leidt allemaal tot hilarische brieven. Ok bij scannen treeedt dit probleem op. In officiele stukken (verzekeringsbewijzen, banafschriften zie je de afkorting dan ook nooit)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg regelmatig post uit Frankrijk met dit probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit probleem komt alleen voor als een mailclient (of ander programma) geen UTF ondersteunt. Met up 2 date software zul je hier geen last mee krijgen. Bij websites ligt het aan de server of UTF ondersteunt wordt - de client (browser) ondersteunt vrijwel altijd UTF.
Even kijken of GV ook UTF doet:
€ ç ô
http://nl.wikipedia.org/wiki/UTF-8

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding