Hoe krijg ik mijn beeldscherm weer normaal?

Het beeldscherm van mijn laptop is ''ingezoomed''.
Het vreemde is dat hij van links naar rechts wel normaal is, maar van boven naar beneden niet.
Ik kan dus bijvoorbeeld mijn taakbalk niet meer zien.
Ik heb alle verschillende mogelijke resoluties al geprobeerd, maar dit heeft geen resultaat!?
Ik las ook al een aantal andere vragen met ditzelfde soort probleem, maar ik heb nog geen geschikt antwoord gevonden...
Verder heb ik ook al met FN+F4 geprobeert de resolutie te veranderen maar dit heeft echter geen resultaat...
Wie weet er wat er mis is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Je geeft aan dat je van links naar rechts wel volledig beeld hebt, maar van boven naar beneden niet. Dit betekent dat de ingestelde resolutie in de breedte wel goed is, maar dat de verticale resolutie hoger staat dan wat je scherm kan weergeven.

Vermoedelijk heb je nu een resolutie voor een 4:3 beeldscherm ingesteld terwijl je een 16:9 scherm hebt. Je moet dus een resolutie instellen die hetzelfde aantal pixels in de breedte heeft, maar minder in de hoogte.

Wanneer deze resolutie niet beschikbaar is, is er iets mis met de driver voor je videokaart. Je kunt dan het beste op de site van de fabrikant zoeken naar stuurprogramma's voor jouw laptop en daar de meest recente driver downloaden.