waarom moet ik hier en op forums steeds opnieuw inloggen?

Wordt er echt niet goed van... kan iedere paar minuten opnieuw mijn gebruikersnaam en ww invoeren. Al klik ik aan dat mijn pc het moet onthouden; hij onthoudt het niet. Heb in mijn internetopties ook alles al proberen aan te passen: acceptatie van cookies etc.
Wie weet raad? Vind het namelijk nog al irritant dat ik continue opnieuw alles moet intikken.
Dit is zowel op deze site als op andere fora het geval... ik log in, blader door de pagina's: kan weer opnieuw inloggen. Weer inloggen dus: paar minuten later weer.... pfff.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit alleen op GV en hoef nooit in te loggen. Heb GV bij Favorieten gezet en zo kom ik elke keer binnen zonder in te loggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik je IE of FF? Bij FF kun je je opgeslagen wachtwoorden inzien. Dan zou je kunnen kijken of i.i.g. je account gegevens correct bewaard worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik IE

Het beste antwoord

In Internet Explorer onder Extra -> Internet Opties -> tabblad Privacy zou de schuif voor de internet instellingen in het midden op normaal moeten staan. Kijk ook even bij de knop websites of goeievraag.nl niet op de lijst staat van websites waarvan altijd de cookies worden geblokkeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Begin eens met de betreffende cookies te *wissen*.
Heb je dat al geprobeerd?
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep... heb al diverse keren alles opgeschoont.... cookies en internetbestanden gewist etc.
Dat is gedaan voor de veiligheid, echter in de meeste browsers kun je instellen (of je wordt er omgevraagd) om je login gegevens te bewaren. Als je dit doet zal iedere keer dat je naar zo'n site gaat je automatisch ingelogd worden. (dit gaat uiteraard niet op voor speciaal beveiligde sites als bijvoorbeeld bij banken).

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk ook nog even naar het hoogtenivo van je beveiliging in je browser, iets lager zetten kan het probleem al laten verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat klopt. Heb er tot nu toe nooit problemen mee gehad, het begon vorige week ineens. Ik vink altijd aan: onthou me op deze computer. Dus waarom het dan niet onthouden wordt?? Overigens is dat ook het geval op hyves, msn etc. Kan nog zo vaak aanvinken: bewaar mijn gegevens.... nix helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit je pc in een netwerk? in dat geval kan je beheerder een policy hebben gemaakt die het onthouden van passwords verbied. Ook een programma als CCcleaner kan dit flikken. Altijd lastig een antwoord te geven als je de configuratie niet kent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan overigens ook een microsoft update geweest zijn, om dit te proberen ga je naar systeemherstel en neem je de datum vlak voor het moment dat het probleem begon. dat zou moeten werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik zit niet in een netwerk. Heb gewoon mijn eigen netwerk (beveiligde) en het beheer over mijn eigen pc en de configuratie daarvan.
Heb diverse clean proggies erop staan: windowswasher en regcleaner om de boel zo nu en dan op te frissen.
Heb zelden problemen met mn pc omdat ik toch het meeste wel weet en begrijp qua instellingen, drivers, poorten, schijven delen en configuraties etc. Over het algemeen dus no problems.
Tnx in elk geval voor het meedenken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan het eens proberen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar probeer systeemherstel maar eens en kijk wat het dan doet. Vervolgens een voor een de drivers laden. Weet je waar het mis gaat.
Daarnaast kun je ook naar TECHNET van micosoft gaan. Even een account aanmaken en daar krijg je antwoord op eigelijk ieder probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tnxx, ik laat nog weten of het is gelukt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas geen effect tot op heden. Had even de optie aangezet waarbij ik iedere keer de vraag krijg of de pc het ww moet onthouden. Krijg die vraag netjes bij iedere keer inloggen... maar onthouden: ho maar.
systeemherstel ook geen effect... kan ook geen driverfouten ontdekken. Ga eens even op Technet kijken nog.
Heb je toevallig de gegevens aangepast en sindsdien de browser nog niet opnieuw opgestart, of selfs je PC opnieuw gestart? Dat wil nog wel eens helpen.