wat is het verschil tussen een notebook en een ultrabook?

ik bedoel met mijn vraag echt het verschil dus geen voor of nadelen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Een notebook of laptop is een draagbare computer. Een ultrabook is een verzinsel van Intel, heeft altijd een energiezuinige Intel processor en mag een bepaald formaat niet overschrijden. Ultrabooks zijn meestal van betere materialen gemaakt dan gewone laptops. Dit alleen voor de luxe uitstraling want voor de prestaties kun je beter een laptop kopen als je x bedrag te besteden hebt.
paulus811
10 jaar geleden
Een ultrabook is eigenlijk een notebook waaraan Intel een aantal eisen heeft gesteld om het niveau te waarborgen, het is de bedoeling om een lichte laptop goede prestaties te geven. Natuurlijk zul je geen ultrabook aantreffen waar een AMD processor in zit. Eigenlijk is 'Ultrabook' dus vooral een labeltje dat Intel op een laptop heeft geplakt. In principe zit er niet heel veel verschil tussen behalve dat een Ultrabook waarschijnlijk wel luxer afgewerkt is en vaak bepaalde onderdelen heeft die andere 'normale' notebooks meestal niet hebben (hier is het prijskaartje ook naar). Op https://nl.wikipedia.org/wiki/Ultrabook vind je een schema met de eisen die aan de Ultrabooks worden gesteld.