Ik ga van kabel naar glasvezel,moet ik dan een ander modem of router hebben?

wij gaan verhuizen,en in de nieuwe woning is alleen maar glasvezelaansluiting.en waar we nu wonen alleen maar kabel.
abonnement is bij upc en is ook overgezet naar het nieuwe adres.
Moet ik nu een nieuw modem of router hebben,of krijg ik dat van upc?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt eraan welke router je hebt.
Je vraag is nu net zoiets als dit: Heb ik een nieuwe auto nodig als ik sneller wil gaan?, zonder dat je er je huidige bij zet.
Dus, welke router heb je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
UPC doet niet aan glasvezel dus je hele vraag klopt niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doorgaans is een kabelmodem niet te gebruiken voor Glasvezel...

Het beste antwoord

Ja, je hebt een ander modem nodig, maar die krijg je niet van UPC, want die doen niet aan glasvezel. Je zult dat modem moeten krijgen of kopen bij je nieuwe provider.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vergist je, UPC heeft glasvezel én je krijgt een modem van ze...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij vergist je UPC doet geen glasvezel. Geef maar een bron.
escape
10 jaar geleden
UPC doet natuurlijk geen glasvezel. Die beconcurreren ze juist,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een drogreden. KPN deed ADSL, en nu ADSL+glas. Ik kijk er niet van op als Ziggo/UPC ooit ook op glas zullen springen. Door de vooruitgang in kabeltechniek kunnen ze nog even mee, maar dat zal een keer ophouden.

Andere antwoorden (2)

Ja, glas en coax zijn essentieel verschillend. Volgens mij krijg je dat in bruikleen van UPC.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor de super snelle reactie !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
UPC niet als het glas is.
Als jezelf een router hebt ka n je die wel houden. Die sluit je aan op het modem. Dan wel de WiFi in het modem uitzetten.