Verbinding wifi repeater valt uit na instellen, wat nu?

Ik heb een wifi repeater aangeschaft om mijn internet signaal te versterken. Het is me gelukt om deze in te stellen volgens de handleiding: http://www.handleidingzoek.nl/maxxter/act-wnp-rp-002/handleiding/

Wanneer ik dit doe heb ik kort verbinding, maar valt deze al snel weg. Ik kan dan wel gewoon verbinding hebben met de repeater maar ik krijg geen internetpagina geladen. Signaalsterkte: uitstekend, Snelheid 54mbps, status: verbonden.

Iemand een idee wat ik kan doen? Nu blijf ik aan het knipperen..

Zou het misschien te maken kunnen hebben met TKIP dat niet aangevinkt is (zie handleiding blz. 6), bij mij staat er alleen AES maar dat ging automatisch. Ik heb de repeater al eens helemaal opnieuw ingesteld (reset) maar dat zorgde voor hetzelfde probleem..

Alle reacties zijn welkom, dankje!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Stel de router van je internet provider zo in dat hij op een vast kanaal blijft staan. Nu staat hij op automatisch ingesteld. Je repeater veranderd namelijk niet mee en verliest steeds de verbinding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog even een aanvulling. Het klopt dat hij wel gewoon blijft aangeven dat hij verbonden is. Het komt doordat de router steeds het kanaal veranderd waarop internet binnenkomt. Daarom is de oplossing je router op een vast kanaal vast zetten. Dan is je probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje, maar hoe moet ik dat instellen?