Hoelang gaan computers mee?

Hoi allemaal, hoelang gaan computers mee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb hier nog een Amiga 500 uit 1988 staan. Die loopt nog als een zonnetje. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met alle software upgrades van tegenwoordig mag je blij zijn als hij een jaar mee gaat.
Tegen die tijd zul je (wil je mee doen) ook de computer moeten upgraden. :-)

Het beste antwoord

De meeste elktronica, zoals tv, computer, boordcomputer in de auto, etc., gaat wel zo'n 15 jaar mee.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan heb ik wel pech gehad. 'k Heb de afgelopen 15 jaar aardig wat versleten. De economische levensduur van een computer is 3jaar en alles wat hij langer mee gaat is meegenomen. M.v.g
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!, Ik wist alleen niet dat het zeker 15 jaar mee kon.

Andere antwoorden (2)

Een game-caomputer gaat meestal slecht 3 jaar mee terwijl een pure kantoor pc al snel 10 jaar mee kan.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oow, ik dacht dat een Game-Pc langer mee kon.
Dat hangt enorm af van hoe ermee wordt omgegaan. Maximaal zeker meer dan 30 jaar. Computers slijten vooral snel door stof en door warmte. Ze kunnen werkelijk ZEER lang meegaan (mijn moeder gebruikte tot 2012 nog een echte 8086 wat een fossiel model is, ik denk dat het ding wel 25 jaar oud was of zo. Zo eentje waar je eerst 5.25 inch schijfjes in stopt zodat de computer het programma kan laden. En met een geheugen uitgedrukt in kilobyte). Maar er is nog een werkende PDP-1 (laatste van de serie) gebouwd in 1969, welke in een museum in de VS staat (zie de bron).

Tips om je computer lang mee te laten gaan:
-- grote ventilator (soms zijn 2 mogelijk)
-- geregeld van binnen stofzuigen of voorzichtig (niet van erg dichtbij) blaqzen met perslucht
-- niet in de zon zetten

Zelf heb ik een paar oude dingen bewaard die onverklaarbaar nog werken (gezien hoe ruw ik ze behandeld heb). Kortom ze kunnen wel tegen een stootje, maar heel slecht tegen stof.

Toegevoegd na 33 seconden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_History_Museum
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
WillemNeoChor, 2 dingen ik heb me pc al 5-6 jaar en ik maak het nooit schoon en me pc is gevaarlijk dichtbij de verwarming kan het kwaad?