Problemen met netwerkverbinding door ouderdom laptop of door mac op het netwerk?

Mijn laptop is 6 jaar oud. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat windows langzamer wordt als er (veel) macs op het netwerk zitten. Welke oorzaak is waarschijnlijker voor de traagheid van de netwerkverbinding/internet?
Ik weet wel dat mijn laptop waarschijnlijk aan vervanging toe is, maar ik ga 'm nog niet vervangen als dat het probleem niet oplost (de rest doet het nog). Ik heb een Asus met windows vista.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Trager worden van de pc wordt niet veroorzaakt door veroudering van de pc, en ook niet door veroudering van windows.
De pc wordt trager doordat er steeds meer gegevens in het register komen te staan van allerlei programma's en informatie die je downloadt, waardoor allerlei zoek- en laad-acties steeds meer tijd kosten
Koop je een nieuwe pc dan merk je dat die sneller loopt. Maar niet zozeer omdat de pc sneller is, maar omdat het register nog niet zoveel troep bevat.
Het register is een te betreuren uitvinding van Microsoft.
(Ook Microsoft zelf heeft er spijt van.)
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Als je windows opnieuw installeert is de installatie alleen nieuw als je eerst een complete format van je schijf doet. Anders blijft het oude register er toch nog op staan.
Van alles deleten zorgt ook niet voor het opschonen van het register.
Zelfs een opschoon programma niet.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Interessant Reddie. Ik wist niet dat MS er spijt van heeft. Heeft Windows 8 nog steeds een register dan?
Reddie
9 jaar geleden
@HeerVoldemort , ja, ook Windows 8.
Het register kan pas worden afgeschaft als geen enkel programma het register meer gebruikt.
Dat gebeurt dus pas als alle oude programma's (die het register dus nog gebruiken) niet meer gebruikt worden, en dat kan nog jaren duren.
je kunt veel van het register opschonen door verschillende software. ik gebruik revo uninstaller die heeft een onderdeel die alles opruimt. ook alles wat je in de prullenbak gegooit hebt maar toch nog op de computer staat het kan een poosje duren maar dan is je computer weer helemaal schoon