Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil mijn windows 8.1 computer naar fabrieksinstellingen zetten verlies ik hiermee mijn drivers?

Ik wil mijn computer (windows 8.1) resetten naar fabrieksinstellingen verlies ik hiermee mijn stuurprogramma's van intel core i7 geforce en andere dingen voor geluid enzovoort.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
931

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Meestal zal in een fabrieks herstel wel de passende drivers zitten
meestal bevat een fabrieks herstel meer dan alleen de windows dus ook de drivers
Het is wel mogelijk dat je daarna nog wel updates binnen krijgt.
heden ten dage worden de meeste standaard drivers gewoon via windows update wel toevoegd
ook als je alleen windows 7 wordt geinstalleerd.
Hooguit externe apparaten als printers etc zul je zelf moeten installeren

Een handig app voor het downloaden van eventueele drivers die je niet snel kan vinden is driverbooster

niet kopen, dat is onzin
installeren zijn werk laten doen en er dan weer afgooien is de beste optie
de enige beperking die dit programma heeft is dat de download van de grote drivers wat traag is
en dat er geen bckup gemaakt wordt maar als eenmaal alles geinstalleerd is
dan zitten je drivers na de reboot gewoon in je systeemherstel
dus dat is ook nergens voor nodig
(Lees meer...)
capthavoc
9 jaar geleden
alle drivers die je na de eerste installatie zelf hebt gedownload en geinstalleerd ben je dan kwijt inderdaad een factory reset houdt in dat de fabrieksimage teruggezet worden en daar zitten de drivers die jij zelf hebt geinstalleerd uiteraard niet in
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding