Waarom blokkeert mijn touchpad automatisch?

Ik heb een Media Akoya laptop met Windows 8.1 en sinds kort blokkeerd mijn touchpad automatisch, ongeveer 30-60 seconden na inloggen. Door dit laatste gegeven denk ik dat dit door een applicatie komt die het touchpad blokkeerd zodra deze is opgestart. Gek genoeg werkt het touchpad wel als ik in het loginscherm zit, dus ook als ik vergrendel of me afmeld (en dus dat eventuele programma nog zou moeten lopen).

Er zit een toetsencombinatie (Fn + F9) op mijn toetsenbord om het touchpad te blokkeren en als je dat doet blokkeerd normaal gesproken het touchpad en gaat er een icoontje ter notificatie/herinnering branden. Sinds mijn laptop dit probleem ondervindt brandt dit lampje tijdens de blokkade en werkt de toetsencombinatie niet meer (ook niet zolang het touchpad nog niet vergrendeld is, dan vergrendeld het touchpad niet).
Verder heb ik al alle lopende programma's op mijn laptop tijdens een blokkade eens onderzocht en één voor één uitgeschakeld. Dat hielp niets. Ook het uitschakelen van het automatisch opstarten als Windows opstart van zoveel mogelijk applicaties geeft geen resultaat.

Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Een tijdelijke oplossing is een externe muis, maar aangezien ik mijn laptop vaak 'mobiel' gebruik, dus vaak ergens naartoe neem, is dit op lange termijn ook geen optie.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dit kan komen doordat windows na het starten meerdere apparaten ziet welke soortgelijk zijn.

Misschien dat de touchpad meerdere malen in je hardware staat. Je zou kunnen proberen om deze allemaal uit je hardware lijst te verwijderen, Windows detecteert dan vanzelf weer 1 juiste en zouden je problemen moeten zijn verholpen.

Je kan deze lijst vinden in "Apparaatbeheer"
Configuratiescherm,
Systeem en beveiliging en vervolgens onder Systeem op Apparaatbeheer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb gedaan wat je voorstelde en het werkt. Mijn touchpad werkt weer naar behoren. Bedankt voor je hulp!