Wat houdt een communicatie vraagstuk in?

Voor mijn opleiding marketing en communicatie loop ik stage in een garage. Nu moet ik een proeve van bekwaamheid doen en in kerntaak 3.1 moet ik een marketing en of communicatie vraagstuk in kaart brengen. Hoe kan je het best omschrijven wat een communicatie vraagstuk is? is dat ook dat het bedrijf niet hoogop in google staat dus dat ik dat zal moeten veranderen d.m.v. seo? bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
18.2K

Antwoorden (1)

Bij het benaderen van een communicatievraagstuk begin je met het maken van de situatieanalyse. Je zoekt antwoorden op vragen zoals: wat is er aan de hand en hoe is dat zo gekomen?
Op welk niveau ligt het probleem, is het een beleids- of uitvoeringsprobleem.
Wat is het probleem en waarom en voor wie?
En wat zijn de mogelijkheden van communicatie om daaraan een bijdrage te leveren?
Houd feiten en meningen goed gescheiden.
Welke zijn de hoofdzaken en welke zijn de bijzaken.
Verzamel informatie, welke heeft betrekking op de organisatie en welke op de communicatie.
SEO (Search Engine Optimization?)
Is toch iets dat van het bedrijf zelf uit moet gaan. Het is hun verkoopkanaal en visitekaartje, waar ze niets aan hebben als ze niet te vinden zijn.Je kunt dus in je communicatievraagstuk het bedrijf erop attent maken dat een website zonder bezoekers nutteloos is. Bedenk oplossingen en probeer aan te tonen waarom de website hoger in Google komt.