Hoeveel GB moet een MacBook Pro hebben voor video editing?

Hi,
IK ga over een jaar beginnen met de studie: Mediavormgeving.
Nu raden ze mij aan om een MacBook Pro te nemen. (voor video editing, animatie's maken enz.) Ik wil dan graag een 15-inch MacBook Pro met Retina-display. Er zit standaard 256 GB PCIe-flashopslag op. Nu is mijn vraag of dat voldoende opslag is of dat ik toch voor meer opslag moet gaan?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Editen doe je vaak op de schijf zelf maar je kan het beste de bron bestanden en uiteindelijk het eindresultaat op een externe drive's zetten.
Dus die 256gb "werk ruimte" is goed genoeg lijkt mij aangezien je vaak maar aan 1 project per keer werkt
maar heb je de centen ervoor is een beetje overkill nooit weg .
Zaken als adobe edit software is ook aardig prijzig dus dat zal waarschijnlijk
je ook geld kosten.
Lijkt mij dat het advies van de cursus goed genoeg is.
capthavoc