Hoeveel mb moet een foto zijn om hem uittevergroten?

Ik wil de foto uitvergroten tot minstens A3 formaat.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals we gisteren al zeiden is het niet het aantal MB maar het aantal megapixel of de resolutie die bepaald of het kan of niet. 2339 x 1654=3868706 ~4 Megapixel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Mijn vraag was ineens verdwenen dus ik heb geen antwoord gezien en dus opnieuw geplaatst..
Antoni
9 jaar geleden
Stel je voorkeuren op je notificatiespagina http://www.goeievraag.nl/gebruiker/notificaties dan zo in, dat je antwoorden en reacties ook per e-mail ontvangt. Van de moderatie krijg je ook een bericht als je vraag wordt verwijderd. Blijkbaar voldeed je vraag niet aan de richtlijnen http://www.goeievraag.nl/pagina/richtlijnen/.
Antoni
9 jaar geleden
Deze vraag van jou http://www.goeievraag.nl/elektronica/overig/vraag/550124/gratis-foto-vinden-geschikt-vergroten is overigens niet verdwenen.
Antoni
9 jaar geleden
In een reactie op die vraag http://www.goeievraag.nl/elektronica/overig/vraag/550124/gratis-foto-vinden-geschikt-vergroten geeft Cryofiel ook al aan, dat het aantal pixels belangrijker is dan het aantal megabytes: "Of een foto geschikt is hangt niet zozeer af van het aantal megabytes, maar van het aantal pixels. Voor een afdruk op canvas heb je ongeveer 100 DPI nodig. DPI is Dots Per Inch, ofwel pixels per inch. Als jouw foto bijvoorbeeld 1000 pixels breed is, en je neemt genoegen met 100 DPI (is vrij laag voor op papier maar prima voor op canvas), en kun je je foto uitvergrote tot 10 inch, en dat is ongeveer 25 cm."

Antwoorden (1)

Dat hangt nogal af van een aantal factoren, hoe je een foto kunt uitvergroten. Ook hangt het er een beetje vanaf waar je deze op wilt laten drukken (canvas heeft namelijk minder eisen als een glossy poster).

Wat ook belangrijk is, dat is het aantal DPI.

Een beetje standaard genomen denk ik dat je voor canvas met 1-a 2mb kan volstaan (minimaal 750kb), voor een glossy poster op druk kwaliteit vanaf 4 MB, liever hoger.