hoe moet je likes en comment op facebook openbaar zetten?

Heb een vraag heb een video gezet op facebook op openbaar maar mensen kunnen niet een reactie zetten of liken aleen vrienden kunnen dat mijn vraag is hoe kan je dat aan zetten dat andere mensen ook kunnen liken of reageren

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wilkers
9 jaar geleden
Heb je het filmpje zelf geupload of gedeeld via iemand anders?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelf geupload

Het beste antwoord

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Controleer eerst of je filmpje wel echt op openbaar staat. Druk hiervoor op de twee poppetjes. Deze vind je naast de tekst waarop staat wanneer je iets hebt gepost. Als je erop drukt zie je dat hier 'Alleen vrienden' staat. Druk nu op het wereldbolletje waarop 'Openbaar' staat.

Staat het al op openbaar? Dan heb je waarschijnlijk een filmpje gedeeld, in plaats van zelf geupload. Ze zullen wel kunnen reageren en liken vóórdat ze het filmpje afspelen. Als ze namelijk op afspelen drukken, wordt het filmpje in een popup schermpje geopend. Dit is dan niet langer jouw filmpje, maar het filmpje van degene waarvan je het hebt gedeeld. Hier gelden dan ook de privacy instellingen van de originele uploader.
Hetzelfde principe is van kracht met gedeelde afbeeldingen. Men kan direct reageren als ze de foto niet eerst openen, maar zodra ze hem openen, zie je niet langer de reacties van je vrienden. Vooral bij veel gedeelde afbeeldingen zie je ineens ontzettend veel reacties. (Of zoals in jouw geval niets, omdat de privacy instellingen zo zijn ingesteld)