als twee ip adressen alleen in de laatste cijfers verschillen, zijn die dan vanaf hetzelfde huisadres?

Ik heb het idee dat iemand mij onder twee email adressen mail, dus ik heb de ip adressen opgezocht en die verschillen alleen op de laatste 2 cijfers, localisatie schiet niet op, want beide hotmail en dus locatie in de US waar microsoft zit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (3)

Wat zijn precies de IP adressen die je hebt gevonden? als deze beginnen met 192.168.x.x dan betreft het een IP in je eigen netwerk die vanaf de je router komen, dat betekend dus bijvoorbeeld dat jouw computer 192.158.1.110 heeft en dat bijvoorbeeld de laptop van jouw ouders 192.168.1.121 zou kunnen hebben, er is dan niets ana de hand dit is heel normaal immers heeft jouw router elk apparaat dat met die router verbonden is allemaal een afwijkend Intern IP adres gegevenn als je dus 2 computers en 3 telefoons met wifi in huis hebt je dan 5 soort gelijke IP adressen zal vinden die allemaal afwijken van elkaar. als elk apparaat in huis het zelfde internet IP adres heeft zou je ene hoop gedoe hebben met online komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mark9741 heeft helemaal gelijk voor wat betreft IP-adressen in jouw eigen huis, met toestellen achter jouw eigen router in jouw eigen thuisnetwerk.
In aanvulling op zijn antwoord geldt echter, als je op het Internet, dus buiten jouw eigen thuisnetwerk, IP-adressen vind die alleen achter de laatste punt verschillen, dan betekent dat alleen dat deze IP-adressen door dezelfde provider (en binnen die provider hoogstwaarschijnlijk door dezelfde router) zijn afgegeven. Geografisch gezien is er geen strikt verband, maar er is een gerede kans dat de IP-adressen in dezelfde buurt of wijk van dezelfde stad worden gebruikt.

Toegevoegd na 1 uur:
Alle computers op jouw thuisnetwerk zullen voor de buitenwereld hetzelfde IP adres hebben. Dit is dan niet het adres dat jijzelf ziet (192.168.1.xxx) maar het IP adres dat door jouw provider aan jouw router is toegekend.

Toegevoegd na 1 uur:
Grote bedrijven, zoals Microsoft, beheren doorgaans wel een eigen domein. Zij hebben dan een groep aansluitende IP-adressen van hun provider ter beschikking gekregen en die groep zal zich kenmerken door verschillen in de laatste drie cijfers.
Grote bedrijven zijn derhalve provider voor hun eigen interne netwerk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Aan wie en aan wiens antwoord refereer je nu precies? Mark9741 is de vraagsteller, startoursg24t heeft een antwoord gegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
excuus,
ik bedoelde het antwoord van startoursg241
Nee, elke consument heeft in de regel één IP per adres, dit is het zogenaamde externe adres, binnen je thuisnetwerk hebben de apparaten allemaal een intern IP adres, en de router vertaalt dat interne-adres naar het externe-adres, zodat de mogelijkheid bestaat dat meerdere interne apparaten het internet op kunnen. De kans dat je buurman een extern IP heeft waarvan alleen het laatste cijfer verschilt kun je bijna gelijkstellen aan 0. Mijn theorie is daarom dat één iemand jou onder twee identiteiten aan het mailen is, maar dit kunnen heel goed ook twee personen kan zijn. Het verschil van IP adressen doet er in geval niet zo toe want Microsoft heeft een enorme pool aan (hot)mail servers die een reeks IP adressen bezetten die numeriek opvolgend zijn. Je kunt jezelf 10 mails sturen die misschien wel door 3 verschillende mailservers zijn afgehandeld, maar waarvan het IP in het laatste octet maar één cijfer verschilt.