Windows 8 PC ziet NAS niet in mijn netwerk. Hoe kan dat?

Ik heb mijn desktop-PC (Windows 7) vervangen door een Windows 8.1 PC. Ik zie (*) sindsdien mijn NAS, mediaplayer en harddiskrecorder niet meer binnen het netwerk. Ik zie wel de andere windows 7 PC's in het netwerk. Op de andere windows 7 PC's zijn de NAS etc. nog gewoon zichtbaar en benaderbaar.

(*) In "computers en apparaten" weergever onder COMPUTERS.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gegeven antwoord is niet de oplossing. Delen staat al aan. Het (voor mij) vreemde is juist dat de W7-apparaten WEL zichtbaar zijn in het netwerk en de NAS, mediaplayer en harddiskrecorder NIET.

Antwoorden (1)

Standaard staat network discovery uitgeschakeld in Windows 8 (is een beveiligings dingetje) Om het aan te zetten volg je de stappen in de URL(helaas in het Engels)

http://windows.microsoft.com/en-us/windows/enable-disable-network-discovery#1TC=windows-7