Van welke gegevens maakt iCloud een back-up?

Ik heb al een tijdje de app Kik Messenger (net als WhatsApp is dit ook een berichtendienst) en ik besloot om een back-up op iCloud te maken van de gegevens op deze app. Ik vroeg me enkel af, zodra je de iCloud toestemming hebt gegeven om gegevens op te slaan van een bepaalde app, welke gegevens slaat hij dan op? Is dat dan vanaf het moment dat je toestemming hebt gegeven, of ook de gegevens die eerder zijn binnengekomen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat ligt aan de opslag van de app. iCloud slaat alle bekende gegevens op die app heeft bewaard en waar je toestemming voor hebt gegeven om op te slaan. Als er de mogelijkheid bestaat via Kik Messenger om gespreks- en contactgegevens terug te zetten (bijv. als je een nieuwe iPhone koopt), dan zet hij alle gegevens terug die op het moment van de back-up door Kik Messenger opgeslagen waren. Het kan zijn dat de app zelf bepaalde dingen niet 'meegeeft' aan iCloud, maar in principe zou een volledige data back-up van de app mogelijk zijn.