werkt een modem correct nog met een DSL kabel van ruim 25meter?

Ik heb een nieuw huis met de modem voor internet en tv in de meterkast buiten de woning. Als ik deze in de woning wil plaatsen via een bestaande DSL verbinding gaat het DSL lampje niet branden. zeer waarschijnlijk door de grote afstand (meter of 25). De WIFI werkt slecht door de muren die ertussen zitten dus vandaar dat ik een draad wil trekken. UTP ligt er al, maar het gaat echt om de telefoonkabel waar de modem op aangesloten wordt. Deze is er dus wel, maar het signaal lijkt te zwak, want DSL slaat dus niet aan. Ik heb een Telfort abonnement.

Hoop dat iemand me kan helpen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

vraagje vooraf: De meterkast en een aansluit punt DSL zit dus buiten het huis
maar de adsl binnen is dat een officieel aansluitpunt ? of inderdaad een doorgetrokken vanaf het eerste aansluitpunt ? officieel of zelf aangelegd ?
als het zelf aangelegd is dan helaas .

Het modem moet liefst zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt. (niet verder dan de officieel bij je pakket geleverde lengte dsl)
Er zit niet veel anders op dan een extra wireless routertje te kopen en deze op het modem aan te sluiten tot in huis
Een routertje kost je tegenwoordig de kop niet.

Waar je wel even over moet nadenken is als je een pakket hebt met TV ,... het modem heeft 1 poort gereserveerd voor de TV ,vraag is : als je die poort gebruikt en door verbind met de de router of je daarmee ook de tv zonder problemen kan ontvangen via die extra router dat is even de vraag.
Ik vermoed dat het beter is de TV met een aparte lijn aan te leggen
dus een tweede tcp kabel aanleggen ?

met homeplugs kan je dit wellicht oplossen. ?
capthavoc
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

van het isra punt naar de modem mag max 2 meter zijn, qua wifi muren meestal niet (mits ze erg dik zijn) meestal in dat soort gevallen is het laminaat.

gr joeyvb