Hoe los ik dit printer probleem op?

Ik merk het nu pas maar op mijn computer (met windows als besturingssysteem) staat de verkeerde printer ingesteld, namelijk windows XP printer. Wanneer ik wil afdrukken, komt er de melding dat ik het bestand moet opslaan als .xps. Als ik druk op "printer zoeken" "Active Directory Domain Services" is niet beschikbaar.

Toegevoegd na 37 seconden:
Geen antwoorden die lukraak gegokt zijn maar doeltreffende antwoorden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
capthavoc
9 jaar geleden
Staat je goeie printer ook in het lijstje van aanwezig printers ?
zo niet dan kan je proberen een nieuwe printer toevoegen meestal vindt windows de drivers wel via windows update
anders even zoeken op de website van de fabrikant van die printer als je de goeie printer en de "verkeerde" printer in beeld hebt
dan kan je de goeie printer instellen als standaard printer.
als je rechts klik op de die printer zie je de optie instellen als standaard printer.
er kom dan een vinkje bij het icoon, dat staat nu waarschijnlijk bij die andere ?
Ook kun je als je op afdrukken klikt en je ziet zeg maar de voorbeeld afdruk je kan ook daar nog kiezen om de printer te wijzigen
voordat je echt gaat afdrukken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Als ik druk op "printer zoeken" "Active Directory Domain Services" is niet beschikbaar."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke besturingssysteem gebruik je?
Wil je een lokale of netwerkprinter installeren? De melding van AD DS suggereert dat je een netwerkprinter wilt installeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bedoelt niet Windows XP printer, maar de XPS-printer. Dat is een virtuele printer, dat heeft niets te maken met Windows XP.

Het beste antwoord

Je moet even via google een driver voor je printer zoeken en dan via configuartiescherm>systeem > device je printer zoeken daar dan met je rechtermuis opklikken en dan de nieuwe driver toevoegen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat je ook kunt doen is je usb kabel uit de printer trekken en deze er dan weer instoppen als het goed is zoekt die dan automatich naar de jiste driver.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt, ik kan nu terug afdrukken dankzij uw opmerking!