Hoe decibel bepalen van een fragment?

Ik wil graag weten hoe luid een bepaald fragment is dat op mijn pc staat. De voorwaarde is wel dat ik het kan doen zonder app.
Bestaat er een website om bv. het lied te uploaden en te zeggen hoeveel decibel het precies is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zal afhangen van hoe luid je het afspeelt. :)
Het volume van een bestand zal nooit de 0dBFS overschrijden (zonder te clippen).

Het beste antwoord

Nee, dat gaat niet.
Het volume hangt af van hoeveel je het geluid versterkt. Alleen op basis van informatie uit het geluidbestandje is dat dus niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Klopt, +