Hoe kan ik mijn laptop op accu sneller laten werken?

Als ik mijn laptop op accu laat draaien en als ik dan een spel speel is hij heel langzaam terwijl ik hem op hoge presaties heb staan. Als ik hem dan op de oplader zet, is hij ineens heel snel. Ik heb overal alle instellingen op maximale snelheid ingesteld maar het werkt niet.
Hoe kan ik dit aanpassen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je zou onder andere in taakbeheer kunnen kijken welke processen er draaien, programma's die je niet meer gebruikt verwijderen, bij windows XP en lager de harde
schijf defragmenteren. (Alleen harde schijven, voor SSD's is dit slecht) (Bij windows Vista en hoger gaat dit bij harde schijven automatisch.) Dit is dan softwarematig, het kan ook hardwarematig, dan kan je een harde schijf vervangen voor een SSD (Eentje met geheugenoverzetsoftware is handig.), groter RAM geheugen in de Computer stoppen of misschien zelfs gewoon een hele nieuwe computer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het antwoord hierboven kan helpen maar je kan het ook gratis verbeteren. als je op het accuutje klikt kan je daar je, zoals het in engels heet, 'power plan' veranderen. Als je hier een beetje in rondneust kan je processorkracht en grafische kracht op maximaal zetten. Google kan je hier bij helpen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Als jouw antwoord meer punten krijgt dan het antwoord van kaj931, komt jouw antwoord boven het antwoord van kaj931 te staan. Misschien is dan niet meer duidelijk dat je met "Het antwoord hierboven" het antwoord van kaj931 bedoelt.