Hoe zet je grote bestanden op een usb en dan op een andere of dezelfde pc na herinstallatie ?

Mijn laptop is erg besmet met virussen en spam, ook een oude en ik wil hem graag terugdoen naar fabrieksinstellingen.
Ik zit alleen met een probleem , veel bestanden wil ik niet opnieuw downloaden . ik zou ze graag op een usb willen en dan daarna weer op de laptop zetten als ie opnieuw geinstaleerd is.
Ik heb dit getest en de bestanden op een usb gedaan , usb in een andere laptop en toen kwam ik er niet uit hoe ik toen verder moest. stonden alleen plug ins en dingen wat je niet kon openen, met name sony vegas movie zit erbij.

Hoe doe je dit op usb en dan weer op een pc waar het niet opstaat ? En kan dit eigenlijk want ik kwam er niet uit.
zo nee , kan het dan wel met een harde schijf ?

Vriendelijke groeten en ik hoop op een antwoord.

gvrox
8 jaar geleden
Bedoel je met "veel bestanden wil ik niet opnieuw downloaden" misschien "veel programma's wil ik niet opnieuw installeren" ? Zo ja, dan zal het voor de meeste programma's niet gaan, want bij het installeren van programma's worden niet alleen files gekopieerd maar worden er ook instellingen in de registry gedaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je PC zó besmet is dat je hem niet meer schoon krijgt en uit arren moede helemaal opnieuw gaat beginnen, zou ik geen bestanden proberen te redden. Die zijn nl. mogelijk geïnfecteerd en dan is alle moeite voor niks geweest.
Ik denk dat je moet kiezen: óf toch blijven proberen je PC virusvrij te krijgen, óf terug naar af maar dan ook echt helemaal opnieuw beginnen.

Antwoorden (1)

Het verplaatsen van geinstalleerde programma's gaat (meestal) niet zomaar via USB, je zult ze opnieuw moeten installeren vanaf de originele DVDs of installers. En zoals Gesp ook al zegt, als je last hebt van virussen dan is het juist onverstandig om de oude bestanden te gebruiken.
gvrox