wat is smbshare en hoe komt dat plotseling op mijn computer?

zie afbeelding

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.9K
SimonV
8 jaar geleden
Samba (afgekort SMB) is een protocol voor bestandsuitwisseling tussen verschillende apparaten.
Een router of modem kan bij (op afstand) updaten door de provider automatisch een mapje met Samba server gemaakt hebben.
Het is dus verder onschuldig.

Antwoorden (1)

SMB is een protocol voor bestandsuitwisseling tussen verschillende apparaten. In jouw geval is het niks anders dan een netwerkmap van de Experiabox, die je kunt gebruiken om bestanden van een aangesloten USB-stick in jouw interne netwerk te delen/gebruiken. Als SMB op je Experiabox is ingeschakeld, komt dan die smbshare netwerkmap tussen je netwerkmappen onder het kopje "Netwerk" in Windows verkenner te staan. Uiteraard moet je wel eerst een USB-stick of USB-schijf aan de USB-poort van je Experiabox hangen om het te kunnen gebruiken.

Niks ernstigs, dus. Mocht je het toch niet vertrouwen, voel je vrij om het uit te zetten in de instellingen van je Experiabox. Ik geloof dat dat in de meeste versies van de Experiabox wel kan