wat is de goedkoopste manier om een mac te kopen?

Ik wil graag een Mac of een MacBook om mijn video's nog beter te kunnen bewerken. Ik vraag me nu af hoe ik een Mac zo goedkoop mogelijk zou kunnen krijgen (liefst niet tweede hands). Heeft iemand een idee? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gvrox
8 jaar geleden
Waarom zou dat op een mac nog beter gaan ?
Reddie
8 jaar geleden
Bij de dichtsbijzijnde computerwinkel.
Anders verslijt je je schoenzolen, of betaal je busgeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://forums.macrumors.com/threads/video-editing-is-better-on-the-mac-really.876152/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt studentenkorting krijgen, het scheelde mij ongeveer € 300 op een nieuwe MacBook.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een gereviseerde kopen: http://leapp.nl.
paulus811
8 jaar geleden
Koop een vorig model. Scheelt je vaak honderden euro's.

Antwoorden (1)

Als je er een nodig hebt vooral voor editing zou ik een iMac aanbevelen ipv een MacBook. Dan krijg je toch net iets meer waar voor je geld.

Mediamarkt is op dit moment de goedkoopste. In de winkels hebben ze het 21,5 inch iMac model met de dedicated videokaart en i5 2,9 Ghz nog staan voor 1529 euro. Deze prijs staat niet op de site maar vraag erna bij je winkel. De andere modellen zijn overigens ook allemaal het goedkoopst daar. Een andere tip is om een zogenaamde refurbished Mac te kopen. Dit zijn wel tweede hands Macs maar zijn volledig nagekeken en gerepareerd waar nodig. Dat scheelt je toch gouw weer zo'n 200 euro extra. Probeer dan voor een 2 a 3 jaar oud 27 inch model te gaan en je zit altijd goed qua performance en gpu.