mijn man kan geen mail meer van mij ontvangen. Hoe komt dit?

Mijn man kan van iedereen gewoon mail ontvangen en versturen. Ik ook. Maar als ik mail naar hem stuur dan krijg ik na 4 uur de melding van Mailer-Deamon "Returned mail: see transcript for details". ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
\virtuser_905
(reason: Deferred)

Ik vermoed dat hij ergens een vinkje heeft staan waardoor hij mij geblokkeerd heeft. Hij kan mij wel mailen. We hebben allebei een emailadres bij dezelfde provider. Hoe kunnen we dit weer in orde maken? Het is wel lastig dat ik niks meer naar hem kan sturen.

Toegevoegd na 20 uur:
We hebben nu vanaf verschillende computers met verschillende adressen naar hem gemaild: hij ontvangt niks. Alleen zijn nieuwsbrieven die via een hotmailadres komen wel. De provider was vroeger erg klantvriendelijk, maar de laatste tijd hopeloos. Moeten we daar contact mee opnemen?

Toegevoegd na 6 dagen:
we heben Trined gevraagd hoe we bij zijn mailbox kunnen komen, zij hebben een wachtwoord aangemaakt, maar de mailbox zat niet vol. Wel deed daarna het mail ontvangen het weer. Toch raar.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
SimonV
8 jaar geleden
Welke e-mailprogramma gebruiken jullie?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meest snelle en eenvoudige manier: verwijder account en maak gewoon weer ff opnieuw aan. Eerst account van je man en blijft het probleem dan die van jouw
Amadea
8 jaar geleden
Is dat altijd al zo, of is het onlangs veranderd terwijl het eerst wél kon?
capthavoc
8 jaar geleden
Ik vermoed dat de fout in jouw email programma zit ?
(verkeerde server instellingen) ?
Maar heb je een email adres van een internet provider. Eentje die dus ook je internet verbinding regelt ? bv een kpn .telfort. ziggo email adres ?
verbinden jullie via dezelfde pc ? Of is het zoiets als hotmail of gmail ?
en log je in via browser of via email programma ?

Als het ziggo is en je zat vroeger bij upc kan dat ook een oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@SimonV ik gebruik windows live mail, en mijn man ook. Ik op een Win7 laptop, hij heeft een win8 computer. @Amadea: dat is sinds 24 juni. Volgens mij had mijn man toen ook een extra diepe scan gedaan omdat hij een viruswaarschuwing had. @capthavoc: we gebruiken allebei meerdere adressen. We hebben allebei een adres van Trined.nl onze provider, en daarnaast nog hotmail en gmail accounts. Ik kan niet met trined versturen naar hem, en kreeg vanmorgen ook hotmail terug, heb nu gmail geprobeerd. Ga ook nog proberen naar zijn gmail. We laten Windows live mail al onze accounts tegelijk binnenhalen. @Bettona: als ik een account verwijder, ben ik dan niet meteen mijn mail kwijt? Ik bewaar alles, ook als het al gelezen is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je man moet jouw adres weer toestaan. Wellicht kan hij dat met een oude mail van je, die hij nog ergens in z'n postvak heeft. Account weggooien is onzin; je kan hooguit een tweede account in winmail aanmaken met dezelfde credentials en kijken of het daar wel lukt.
capthavoc
8 jaar geleden
Waarschijnlijk zit er in die email een redirect ?
Die steeds maar heen en weer gaat ?
Het kan inderdaad helpen je man uit je adresboek te verwijderen.
zoek wel even op meerdere namen want dat is mogelijk het probleem en hem handmatig eerst op email adres alleen te mailen
en op de reactie die hij terug stuurt te reageren pas dan is het contact in je adresboek weer goed.

Antwoorden (1)

Een Deferred bericht is een typisch bericht van greylisting. Dat is een methode om ongewenste e-mail (spam) tegen te gaan op het niveau van de SMTP-mailserver. Het idee is dat er naast een witte lijst en een optionele zwarte lijst ook een grijze lijst is waarmee wordt bepaald of een onbekende mailserver gezond of ongezond gedrag vertoont. Greylisting zorgt ervoor dat echte mailservers en (vaak) met virus besmette computers uit elkaar gehouden kunnen worden. Wanneer een echte mailserver een e-mailbericht verstuurt en deze kan niet afgeleverd worden, dan probeert deze het enkele minuten daarna nogmaals.

De server die van greylisting gebruik maakt heeft onthouden dat de server een kleine tijd daarvoor heeft geprobeerd mail af te leveren, en staat de tweede poging nu toe. Wanneer een met virus besmette computer een spambericht probeert af te leveren en dit lukt niet, dan gaat deze gewoon door naar het volgende e-mailadres en het mislukte e-mailbericht zal niet nogmaals geprobeerd worden te versturen.

Omdat jij een melding krijgt over greylisting, betekent dat dus dat de andere server (waarnaar jij de e-mail probeert af te leveren) gebruik maakt van greylisting. Meestal hoef je dan zelf geen actie te ondernemen. Binnen 5 minuten wordt het e-mailbericht alsnog afgeleverd.

Aangezien er geen enkele mail van jou wordt afgeleverd, zou ik je adviseren op contact op te nemen met de provider van je man.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik krijg inderdaad later een reactie, dat hij het meermalen geprobeerd heeft, maar het na 4 dagen opgegeven heeft. Bedankt voor je uitleg.