Wat gebeurt er als je in plaats van 64GB en 128GB sd card in je Android apparaat stopt?

in specificatie van het apparaat staat dat er maximaal 64 gb er in kan.

Picture for question
2.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@koraal19 Wat voor SD kaartje heb je exact (SDXC neem ik aan) en wat staat er over SDHC/SDXC in de specificaties?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe kom je aan dat kaartje? Is het geen chinese namaakrommel? 128GB SDHC hoort niet te bestaan eigenlijk. Kan ook geen gelijk exemplaar vinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je hem in een PC doen en kijken wat hij daar zegt?

Het beste antwoord

Waarschijnlijk werkt dat gewoon. Een specificatie probleem dat al zo lang bestaat als SD bestaat. Hoe test je een SD-kaart die nog niet uit is? Alleen als je van 32GB SDHC naar 128GB SDXC gaat zal het niet werken (als XC niet gespecificeerd is).

Toegevoegd na 2 minuten:
Doe het kaartje erin, hang hem aan de lader en film het kaartje vol. Kan je gelijk zien of het echt helemaal werkt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Vaak kan je met google ook wel vinden door apparaat +128 GB SD in te tikken of iemand dit al getest heeft en werkend bevonden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bamibal
8 jaar geleden
Inderdaad. Zelf een aantal keer meegemaakt.
koraal19
8 jaar geleden
stel dat ie gewoon werkt, veroorzaakt ie verder geen risico voor het apparaat of gaat apparaat daar door niet langzamer werken ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee geen risico, geen vertraging.
koraal19
8 jaar geleden
waarom geeft de fabrikant dan aan dat het tot 64gb kan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat staat en in mijn antwoord en in de reactie op het antwoord van WDHBGS. Bij het maken van een apparaat/schrijven van de is er 1 hoogste kaartje 64GB. Dat is dus te testen. Ze kunnen wel gaan gokken dat 128GB werkt, maar dat doen ze niet. Dat zal de community zelf wel ontdekken. Ze hebben ook geen zin om bij het uitkomen van een nieuw kaartje alle apparaten te gaan testen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
*schrijven van de handleiding
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het wil ook wel eens gebeuren dat een hoger kaartje echt niet werkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De grotere vraag is. Wat voor geheugen is het exact? SDHC of SDXC en als het XC is, staat dat in de specificaties van de telefoon? 128GB XC zal niet werken in een telefoon die alleen maar SDHC slikt. De kans daarop is groot.
koraal19
8 jaar geleden
normaal gesproken een 128GB moet en XC zijn maar die van mij is een 128GB HC Klaasen10 voor mijn tablet:
https://www.asus.com/Tablets/ASUS_MeMO_Pad_10_ME102A/overview/
in afbeelding staat 64GB SDHC en in specificatie>interface> staat 64GB SDXC!!!!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou je die reactie opnieuw kunnen posten? Ik kan er geen wijs uit worden :D
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
128GB SDHC bestaat niet volgens mij. Wat staat er op het kaartje zelf?
koraal19
8 jaar geleden
een beetje verwarring in site van ASUS zoals gezegd in afbeelding staat 64GB SDHC en in specificatie>interface> staat 64GB SDXC!!!! wat op de kaart zelf staat ,ik heb net een foto toegevoegd zie de foto.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En wat doet hij nou in je apparaat?
koraal19
8 jaar geleden
Op PC doet hij goed lezen en schrijfen geen probleem na dat ik deze vraag heb gesteld heb ik hem voorzichtig in tablet gedaan ,hij word herkent en ik heb bestanden op geplaatst tot nu toe geen probleem,
bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou hem even vol schrijven (gaat vrij snel met video) dan zie je wat er gebeurt. en dan weer leeg halen.

Andere antwoorden (1)

Niks, nou ja, waarschijnlijk krijg je een foutmelding dat de SD-kaart niet wordt herkend of niet werkt, of dat er helemaal geen SD-kaart inzit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
koraal19
8 jaar geleden
als je geen foutmelding krijgt en de kaart word wel herkent zijn er wel consequenties?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarschijnlijk wordt hij wel herkent. 9 van de 10 keer is dat gegeven een niet te onderzoeken gegeven. Hoe test je een kaartje met meer GB als dat kaartje niet bestaat? De fabrikant speelt op safe en geeft het hoogst geteste (bestaande) kaartje op. Als 128GB uitkomt werkt die meestal ook, en anders wel na een update. Als hij werkt en je vertrouwt het niet zou je even kunnen kijken of je het kaartje vol kan schrijven op je telefoon en kijken wat er dan gebeurt.