Kan het kwaad dat er een stukje zwart van de adapter van mn laptop af is en nu zilver is?

Ik heb net een nieuwe laptop omdat mijn vorige adapter mogelijk stuk is. Nu is er direct al een klein stukje zwart af waardoor er wat zilver tevoorschijn komt. Kan dit kwaad? Of is dit ook nog isolatie?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Laten we één ding meteen maar uit de wereld helpen, het is geen zilver. Want dan had je een hele goede koop gedaan, naar wat nu een gammele adapter blijkt.
Maar het is wel metaal. En nee, dat is niet veilig. In die adapter zitten spanningsvoerende delen waarop 230 volt staat. Dus koop een nieuwe adapter of zorg ervoor (bijv. met een klodder lijm) dat je het metaal niet kunt aanraken, ook niet per ongeluk.
escape
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bovenstaand antwoord is correct, maar ik zou het niet zelf proberen te maken. Gewoon een nieuwe kopen, want anders heb je kans op schokken, brandgevaar e.d. De makers zeggen zelf niet voor niets om zulke situaties altijd te vermijden en het door een erkend bedrijf te laten maken. ;)