waarom krijg ik geen internet wanneer ik de ethernet kabel erin duw?

ik heb een Digitus UTP patch cat 5.e gigabit ethernet kabel. wanneer ik die in mijn modem en computer stop gebeurd er niks. geen internet etc. het lijkt er ook op dat mijn netwerk adapter niet zichtbaar is. dus hoe kan ik mijn netwerk adapter vinden? want ik neem aan dat die in mijn computer zit als ik ook de kabel erin kan duwen. tussen apparaatbeheer kon ik hem ook niet vinden.

op een foto zie je ook dat ik inter drivers probeerde te installeren voor netwerk adapter dacht ik en toen zei die ook dat er geen Intel adapters zijn. ik weet zelf ook niet meer of het een intel adapter is maar ik neem aan van wel omdat het een Hp computer is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Intel drivers probeerde te installeren*

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Amadea
8 jaar geleden
Met alleen een kabeltje in de computer stoppen heb je nog geen internet, nee. Eerst moet dat kabeltje met een modem verbonden zijn, en dat modem moet stroom krijgen én contact hebben met een provider.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HP heeft ook BroadCom/RealTEK/Railink
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Netwerkcentrum openen (rechtermuisklik op het netwerkicoon rechts onderin naast de tijd)
Adapter instellingen wijzigen
Daar staan je netwerkadapters
Als de driver werkt iig
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zomaar random drivers gaan installeren heeft vaak weinig zin. Kan zelfs voor problemen gaan zorgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om de juist driver te vinden zoek je op het typenummer van je HP op de HP site naar drivers. Vaak staat achterop een sticker met nummer of code waar je wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Staat de schakelaar niet meer op wifi, maar op kabel?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Wasmaes Zit je nou te trollen of meen je dat?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat Nee hoor; ik heb een HP laptop waar voorop een schakelaar zit waarmee je WiFi of vaste verbinding kiest. Als als hij op WiFI staat zal de vaste verbinding niets doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of bedoel je zo'n schakelaar op een laptop die Wi-Fi aan/uit zet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah, zat zelfde moment te tikken. Dacht even dat je op een router bedoelde.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb drivers van hp gedownload en geinstalleerd maar helpt niet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Welke laptop heb je, wat heb je gedownload? Hoe meer info, hoe meer wij weten, hoe groter de kans op een oplossing.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/computers-internet/overig/vraag/571169/erachter-netwerk-kaart-geinstalleerd kijk hier

Antwoorden (2)

Kijk bij apparaten-beheer of er überhaupt een netwerk kaart geïnstalleerd is. HP heeft naast Intel ook BroadCom/RealTek/Railink als ethernet adapter vendors....
De pop-up zegt genoeg over dat geen Intel kaart aanwezig is, dus zou ik één van de anderen vendors proberen. Doorgaans krijg je automatisch een adres toegewezen indien je adapter goed geïnstalleerd is, en heb je gelijk internet.....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik Ken HP's waarbij de netwerkkaart niet meer werkte, totdat de HHD in een andere laptop (zelfde merk en type) en weer terug gezet werd, werd ook de netwerkkaart weer gevonden...

Heeft de netwerkkaart wel via kabel gewerkt?