wat is het verschil tussen downloaden en installeren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Soms niets. Soms download je een direct te draaien .exe . Vaker download je een installatie bestand/map die na een dubbelklik en wat bevestigingen zich op een specifieke plek op je HDD installeert en ook wat wijzigingen aanbrengt in het register van Windows zodat Windows weet waar het programma staat. Dan is bijvoorbeeld ook deïnstallatie via Windows mogelijk.
Cryofiel
8 jaar geleden
In het eerste geval dat je noemt is alleen downloaden noodzakelijk. Een dergelijk programma hoef je niet te installeren. Het draait direct al in de gedownloade vorm.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@cryofiel Juist, daarom zei ik ook "Soms niets" (downloaden=installeren).

Antwoorden (3)

Downloaden is een programma ophalen van internet en op je pc zetten.
Installeren is het uitpakken van het programma dat je hebt opgehaald zodat het werkt op je pc.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Downloaden is het ophalen van een bestand dat zich ergens op het internet bevindt. Dat kan bijvoorbeeld muziek of film zijn maar ook software.

Installeren is het aan de gang brengen van software dat je of van het internet geplukt hebt maar die ook op een dvd kan staan.

Software kan je installeren maar muziek en film niet; je kan het wel allemaal downloaden (nlen: nederlanden)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Wat bedoel je met "(nlen: nederlanden)" ?
dat is het zelfde verschil als boodschappen doen (downloaden) en opeten (installeren)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Nee, niet het opeten maar het uit je boodschappentas halen en in de kast zetten zodat je het kunt gaan gebruiken.