Wat is het verschil mannelijk en vrouwelijk USB/HDMI etc?

Ik heb een acer switch 10 met aanboord een micro usb en micro hdmi waar ik geen apparaten voor heb om aan te sluiten aangezien die allemaal de grotere versie heb. Zijn er koppelstukken die in de micro gaat en aan de andere kant de "grotere"? En wat is verder het verschil tussen mannelijk en vrouwelijk?

Toegevoegd na 19 minuten:
Kan ik hier bijvoorbeeld de grotere HDMI en USB mee aansluiten?

https://www.mupload.nl/img/plxnvvkmpdl.png

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (1)

Beste Fresso, het is inderdaad eenvoudig om de standaard apparaten op de micro connectoren van jou Acer apparaat aan te sluiten. De mico hdmi kan je met de 4e optie uit jouw afbeelding aansluiten, deze zorgt ervoor dat je jouw "mannetjes" HDMI kabel kan aansluiten in de "vrouwtjes" plug waarna je deze in de micro HDMI aansluiting van je Acer Switch plaatst. Deze bestaat ook in kabel vorm, van HDMI standaard aan de ene zijde van de kabel naar micro HDMI aan de andere zijde van de kabel. Het verschil tussen een mannetje en vrouwtjes kabel is vrij makkelijk zonder je het hele verhaal van de bloemetjes en bijtjes uit te hoeven leggen :) het mannetje past in het vrouwtje, dat is met kabels niet anders.

Hieronder een voorbeeld van een mogelijke kabel:
https://www.kabelshop.nl/Valueline-Micro-HDMI-High-Speed-kabel-1-meter-verguld-VGVP34700B10-i134-t660.html?gclid=CKLe9c2uyMkCFUXkwgodQ2EP9w