waarom geeft mijn playstation 3 geen beeld op mijn philips tv?

Hoi wie kan mij helpen , ik heb een philips tv ( 42pfl7332) ik wil mijn playstation3 hier op aansluiten met een hdmi kabel. Heb alles gedaan zoals in de handleiding beschreven staat maar het beeld blijft blauw.Als ik mijn playstation op andere tv`s met hdmi verbind gaat het direct goed .
Aangezien ik de tv van mijn ouders heb gekregen en groter is wil de playstation daarop gebruiken .

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (2)

Ah ik weet het. Je PS3 staat uit te zenden op HDMI 1080P en je TV ontvangt hoogstens 720p of 1080i.

http://www.philips.nl/c-p/42PFL7332_10/107-cm-42-inch-lcd-scherm-met-progressive-scan/specificaties

Daarom werkt het prima op 1080p HDTV's waar je hem op aansluit, maar niet op je 768p(720p) TV.

De truc is om ~15 sec de aanknop in te drukken als de PS3 uitstaat. Dan reset de videouitgang naar de aangesloten connector EN een 576i zodat elke ingang het beeldsignaal accepteert. Daarna kan je even de gewebste instelling kiezen op de PS3, dat is in jouw geval 720p (niet 1080i!!).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien is de HDMI port (waar je de HDMI kabel in de playstation moet steken) kapot. Check dit even door met een andere HDMI kabel de tv en de playstation te verbinden. Geeft hij dan nog steeds geen beeld? Pak de playstation dan op en kijk of er in de HDMI port, draadjes aan de bovenkant van de port gebroken zijn. Als dat het geval is moet je hem laten maken. Dit kan je op marktplaats laten doen.