biedt opgenomen muziek meer afspeelmogelijkheden op verschillende apparatuur in vaw dan mp3?

ik heb een zelf opgenomen audiocd gemaakt in mp3, helaas op weinig apparatuur af te spelen..geadvieseert is het om te zetten naar WAV, dit zou meer afspeelmogelijkheden bieden ....is dit juist?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja dat is juist, mp3 is een gecomprimeerd formaat, je moet dus een (mp3)decoder hebben om het bestand te beluisteren. WAV is opgemaakt in PCM(pulse code modulation) en heeft deze beperking niet, echter heeft WAV wel een veel hogere bandbreedte(1,532 Mbit vs. 224/320Kbit) nodig om af te spelen, je kunt dus minder minuten kwijt op een USB stick o.i.d.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
hartelijk dank voor dit duidelijke antwoord...TOPPIE!!