wordt mijn e-mail alleen op de harde schijf opgeslagen? Ben ik bij een crash mijn mail kwijt? Binnen hotmail zie ik alles nog wel staan!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Dit is compleet afhankelijk van welke email server hje gebruikt en hoe je je email ophaalt./

Bij een zogenaamde pop server (Waarbij je met bv outlook of thunderbiurd je mail van de server haalt en ook offline kan lezen) is het gebruikelijk dat de software alles van de server delete zodra het op jouw computer staat. Dan ben je bij een crash inderdaad alles kwijt. Maar dat deleten kan je ook zelf anders instellen.

Bij web-gebaseerde email systemen zal het niet weg zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf gebruik Windows live mail, mijn mails staan op internet en op mijn harde schijf. Dus als mijn pc crasht, download ik gewoon mijn mails terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De makkelijkste manier om erachter te komen of er emails op de server heb staan is in te loggen op de website van je provider (ik weet niet welke je hebt, maar je vindt het wel als je het deel achter de @ van je email adres op google intikt) en je webmail te bekijken. Alle mailtjes die op je webmail in de inbox staan zijn bewaard, de rest ben je helaas kwijt.

Je kunt overigens binnen outlook (ik neem aan dat je dat gebruikt) al je email berichten exporteren en er een back-up van maken. Daar staat hier een goede uitleg over van microsoft:
http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/veiligheid/back-up.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit de vraag maak ik op dat het om Hotmail (e-mailadres eindigend op @hotmail.com) gaat. Dat is een webdienst. Alle mail staat dan op de servers van Microsoft en niet op de eigen pc.

Probeer eens op een andere computer de mail te bekijken. Is alle mail dan daar dan weet je het zeker.