Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vraag ivm Lettertype

Als ik een lettertype download van dafond, dat niemand anders heeft, en ik schrijf een tekst in word met dat lettertype. Als ik dat word document dan verstuur naar iemand die dit lettertype niet heeft, gaat hij dat lettertype dan kunnen zien in dat word document ? of niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
592

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Nee, als hij dat lettertype niet heeft, gaat hij dat niet zien.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je bij extra-optie-opslaan voor True-Type Lettertypen insluiten kiest, heb je wel (beperkt) de mogelijkheid om (True-Type) fonts met je document op te slaan en te versturen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Voor uitgebreidere uitleg zie bron.

Toegevoegd na 30 minuten:
Bij Office 2007 zit opties overigens onder de knop linksboven...
(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden
Nee, dat kan niet niet. Hun programma maakt er dan een ander lettertype van, vaak het standaard lettertype.
Als je wilt dat zij het document met dezelfde lettertypen krijgen, dan zou je je worddocument het beste kunnen omzetten in een pdf-bestand en dat mailen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je wel kunt doen: je maakt het document op in Open Office en verstuurd het als bijlage. Wanneer de ontvanger dan ook Open Office heeft, (gratis) dan opent hij het document in hetzelfde lettertype. Maar de lijst van lettertypes is dan natuurlijk beperkt tot die waarin je het geschreven hebt binnen Open Office.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen lettertype gebruiken dan een standaard lettertype. Zakelijk kun je heel rare dingen krijgen. Net zoals het gebruiken van het euroteken via de alt toets niet overkomt in andere landen, bijvoorbeeld Azie of de USA.
Ik heb speciaal een een service gedownload om mijn mails leesbaar te maken van vrienden in Azie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding